איך לעבור את החורף בגיל הזהב

איך לעבור את החורף בגיל הזהב
עונת החורף, למרות שאינה משמעותית כל כך בישראל מבחינת קור וגשם, יכולה להשפיע באופן קשה על מבוגרים וקשישים, וזאת בעיקר בגלל המערכת החיסונית המוחלשת. מבוגרים הרבה יותר רגישים לשינויי מזג האוויר, ולהשפעת הקור על הגוף, ולכן יש להיזהר יתר על המידה ולנקוט באמצעים שונים על מנת להימנע ממחלות ומהידרדרות נוספת.
במאמר זה נסקור את מחלות החורף השונות, תנאי המחיה המומלצים עבור מבוגרים ולמה כדאי לשים לב לפני החורף, כיצד אפשר לשמור על הבריאות באופן כללי וגם להתכונן לחורף, ועוד.

מחלות חורף אצל מבוגרים

ישנן 2 מחלות חורף פופולריות במיוחד אצל מבוגרים וקשישים, ולהלן סקירה קצרה שלהן:
  • דלקת ריאות: מחלה זיהומית המופיעה בריאות. הדלקת נגרמת בעקבות זיהום אשר חודר לריאה וגורם לאזורים אשר אמורים לקבל את החמצן להתמלא בנוזל דלקתי במקום בחמצן, כך שהיא אינה מתפקדת כראוי. את הדלקת ניתן לאבחן באמצעות בדיקת החולה ו-ווידוא התסמינים, צילום חזה ועוד. תסמינים שיכולים להעיד על דלקת ריאות הם שיעול עם ליחה, חום גבוה, קוצר נשימה, כאבים בחזה וצינון. כיום קיים חיסון למחלה המוצע לבני 65 ומעלה, ובמידה ולא ניתן חיסון, ניתן לטפל באמצעות אנטיביוטיקה. אם המחלה מסתבכת בגלל תופעות פיזיות אחרות, מאשפזים את החולה (מה שגורם לרוב לסיבוכים נוספים בגלל השהות בבית החולים), ולכן אם יש חשש אפילו קטן לדלקת ריאות, יש לפנות לרופא המשפחה ולקבל טיפול מיידי.
  • שפעת: זוהי מחלה המופיעה לרוב בימי החורף, ומי שנדבק בנגיף השפעת יחוש כאבי ראש, שרירים וכאבי גרון, החום יעלה לו ותופיע גם נזלת. השפעת יכולה גם להסתבך במידה וקיימות מחלות לב וריאה אחרות בגוף החולה, מה שעלול לגרום לדלקת ריאות. ניתן להתחסן נגד השפעת פעם בשנה לפני החורף, מה שיגרום למחלה לחלוף מהר יותר ובקלות יחסית. החיסון מומלץ במיוחד לקשישים ולאנשים הסובלים ממחלות כרוניות.

הכן גופך לחורף

שמירה על הבריאות באופן כללי היא דבר חשוב מאוד במיוחד כאשר הגוף מתבגר והמערכת החיסונית נחלשת. כאשר אדם מבוגר חולה במחלה שגרתית, הסיכויים להסתבכות של המחלה ולהתדרדרותה גבוהים יותר. המחלה הרגילה יכולה להשתלב עם תופעות אחרות מהן אותו אדם סובל, וזה לרוב מחריף את המצב מאוד.
על מנת שגופכם יהיה מוכן לחורף, כדאי לדאוג לבצע פעילות גופנית באופן שגרתי. לא חייבים לעשות זאת בכל יום, וכמובן שיש להיוועץ ברופא המכיר אתכם ואת מצבכם הפיזי. היתרונות בפעילות גופנית לקראת החורף (ובכלל):
  • שמירה על זרימת דם טובה, מה שמקל מאוד על כאבים שונים בעיקר במפרקים וגם בשרירים.
  • תפקוד טוב יותר של מערכת הלב והנשימה – חשוב מאוד בגלל הקור וההצטננויות.
  • מצב רוח טוב יותר – מפחית תחושות דיכאון שיכולות לצוץ בחורף.
ניתן לבצע תרגילים בבית, במכון כושר, בפארק הקרוב או עם מאמן. מאוד חשוב שתדעו בדיוק מה היכולות שלכם על מנת שלא תפגעו בעצמכם. אם אתם רק מתחילים בפעילות גופנית – עשו זאת בהדרגה מתונה והתייעצו עם איש מקצוע מהתחום.
אם אתם כבר רגילים לעשות ספורט, זה מצוין ואפשר להמשיך לעשות זאת גם בחורף, רק דאגו ללבוש מתאים (במיוחד אם אתם יוצאים החוצה).
בנוסף לספורט, ישנם גם מזונות המומלצים לאכילה והם מסייעים למערכת החיסונית. באם יש לכם בעיה עם מזון מסוים, ניתן לקחת גם וויטמינים ותוספי תזונה המכילים את המרכיבים החשובים. גם כאן – חובה להתייעץ עם רופא לפני נטילת תוספים שונים. אלו הרכיבים השונים שיכולים לסייע לכם והמזונות המכילים אותם:
  • וויטמין A: רכיב הממריץ את תפקוד תאי הדם הלבנים ונוגד חימצון. על מנת שהספיגה תהיה טובה, כדאי להוסיף מרכיב שומני כגון שמן זית. ניתן למצוא את הוויטמין בבטטה וגזר לדוגמה.
  • וויטמין C: רכיב המסייע להתמודדות עם תופעות פיזיות חורפיות. הוויטמין גם מסייע לספיגה טובה של ברזל מה שעוזר למנוע אנמיה. ניתן למצוא את הוויטמין בקיווי ובפירות הדר לדוגמה.
  • אבץ: רכיב המסייע לייצור תאי דם לבנים שהם הבסיס למערכת החיסונית שלנו. ניתן למצוא את האבץ בגרעיני דלעת טבעיים לדוגמה (אותם ניתן להוסיף לסלט אם רוצים).
  • בצל ושום: נחשבים לאנטיביוטיקה של הטבע. הם מכילים רכיבים שונים כגון נוגדי חימצון, חומרים המפחיתים כולסטרול וגם כאלו המסייעים לספיחת רעלים. הבצל והשום נהדרים במלחמה נגד מזהמים ובחיזוק הגוף.
קיימים עוד רכיבים רבים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום, ועל כך תוכלו להתייעץ עם דיאטנים ונטורופתים.

הכנת הבית לחורף לשמירה על הבריאות

חוץ מהכנת הגוף לחורף, גם סביבת המחיה שלנו צריכה להיות מוכנה עבור העונה הקרה.
בראש ובראשונה, כדאי לדאוג לביגוד מתאים לחורף – חום הגוף שלנו חייב להישאר ברמה מסוימת כדי שלא יגיע מתחת ל-35 מעלות. מצב זה הינו מסוכן וחייב להיות מטופל באופן מיידי. ביגוד חם כולל בגדים עליונים, בגדים תחתונים, אביזרים כגון צעיף וכפפות ועוד.
בהמשך, שימו לב שהבית מאוורר דיו על מנת שתהיה סירקולציה מספקת של האוויר. גם כאשר אתם מחממים את הבית, דאגו לפתח קטן בחלון. בנוסף, כאשר אתם מגיעים הביתה מהקור שבחוץ, הסירו את שכבות הבגדים לאט ותנו לגוף להתרגל לחום הביתי – זה יעזור במניעת הצטננות הנובעות ממעברים חדים בין טמפרטורות. גם ניקיון ושמירה על היגיינה מסייעים בהפחתת הווירוסים.

יתרונות במגורים בדיור מוגן בחורף, ובכלל...

ישנם לא מעט יתרונות בבית דיור מוגן הקשורים לחורף (וכמובן גם הרבה מעבר לזה):
  • מרפאה צמודה וצוות רפואי – כל בית אבות יוקרתי או בית דיור מוגן מחזיקים מרפאה מאובזרת עם צוות המכיר את הדיירים היטב. זה יכול לחסוך התרוצצויות והמתנה בתורים הארוכים של החורף.
  • חדר כושר ובריכה – כפי שצוין קודם, פעילות גופנית חשובה מאוד לשמירה על הגוף בחורף, ותוכלו לבצע אותה בלי לצאת ממתחם המגורים. תוכלו לקבל הדרכה בחדר הכושר ובחוגים השונים וליהנות מבריכה מחוממת.
  • תחזוקה וניקיון – זהו יתרון חשוב גם בימים רגילים, ובעיקר בחורף, כאשר אין צורך לחפש בעלי מקצוע אם מתקלקל המזגן ולהמתין שעות ואף ימים. בטלפון אחד ידאגו שתקבלו שירות מהיר ויעיל. גם הניקיון היום-יומי במתחם יסייע בהפחתת הזיהומים והווירוסים המסתובבים.
  • חברה ופנאי – כאן כדי לפגוש את החברים לא תצטרכו לעזוב את הבניין. תוכלו להיפגש בקפיטריה, ללכת לחוגים יחד ומצב רוחכם יהיה מרומם למרות הקור והגשם בחוץ.

עכשיו כשיש לכם מידע רב על החורף והשפעותיו על מבוגרים, תוכלו להתכונן כמו שצריך ולהגן על עצמכם. חורף חמים ונעים!

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם