איך הופכים דירה בבית דיור מוגן לבית?

איך הופכים דירה בבית דיור מוגן לבית?
המעבר לדיור מוגן יכול להיות מאוד פשוט וקל אם תתכננו נכון ומראש. בבתי דיור מוגן איכותיים תוכלו גם להסתייע בשירות סיוע ותמיכה בקליטה כך שתקבלו לא רק טיפים חשובים אלא גם עזרה מעשית בקליטה. 
לרוב הדירות בדיור מוגן יהיו קומפקטיות יותר מדירת מגורים רגילה - מדובר בדירות מתוכננות היטב כך שהן מכילות את כל מה שצריך תוך שמירה על מימדים המקלים על חיי היומיום. בהרבה מקרים בגיל הפרישה מחליטים ממילא להצטמצם, הילדים כבר מזמן לא בבית ואין הצדקה להישאר בדירה גדולה מדי שקשה לתחזק אותה ולכן מעדיפים לעבור לדירה יותר קטנה וקלה לתחזוקה שוטפת, כך שלמעשה יש הגיון רב בגודל הדירות בדיור המוגן.
אז לאחר שבחרתם דירה בבית דיור מוגן, איך הופכים אותה לבית האישי שלכם? יש לנו כמה טיפים עבורכם, המשיכו לקרוא. 

בחירת דירה בבית דיור מוגן - למה כדאי לשים לב

בדיור מוגן לרוב תוכלו לבחור בין דירות חדר עד שלושה חדרים, כמובן תלוי ברצונכם ובתקציב שלכם. ככל שהדירה גדולה יותר כך גובה הפיקדון יטפס וכן העלויות החודשיות. מומלץ לבחור בדירה עם מספר חדרים שיתאים לצרכים שלכם. אבל מספר החדרים אינו הכל, יש גם לשים לב לפרטים נוספים כגון הגודל של הדירה, איכות הגימור והסטנדרט של הדירה (ריצוף, צבע, מטבח, ארונות, אמבטיה ועוד), אבזור הדירה (האם כולל את כל הנדרש, כולל לחצני מצוקה?), חיבור לכבלים ואינטרנט מהיר, קליטת טלפון נייד בדירה. כמו כן, ישנם בתי דיור מוגן שאינם מאפשרים לבצע שינויים והתאמות בדירה ויש כאלה שכן, הדבר יכול להיות חשוב אם אתם מעוניינים בשינויים כאלה ואחרים בדירה כדי שתתאים לכם טוב יותר. כאשר אתם בוחנים דירות שונות, נסו לא לחשוב על הרהיטים הקיימים שלכם. יתכן כי אתם קשורים לרהיטים מסוימים שגודלם לא יתאים לדירה בדיור המוגן, וכדאי להיות מוכנים לכך שתצטרכו לרכוש רהיטים חדשים שיתאימו יותר לביתכם החדש. 

איך מתכננים את המעבר לבית דיור מוגן

מעבר מבית פרטי או דירה גדולה, לדירה קטנה יותר מצריך תהליך של ויתור וצמצום על לא מעט פריטים. לרוב לא תוכלו לקחת את הכל לדירה החדשה. נסו לחשוב על ריהוט מינימליסטי, רק מה שבאמת חייבים וצריכים ולא יותר. בדירה קטנה יותר, עומס של רהיטים וחפצים רק יקטינו את המרחב עוד יותר, אך מיעוט בריהוט וחפצים לעומת זאת יפתח את מרחב הדירה ויתן לכם הרגשה שהדירה גדולה יותר. זה גם יהיה הרבה יותר קל לנקות ולסדר.
עשו רשימה של כל החפצים שלכם: בגדים, כלי מטבח, רהיטים, פריטים שונים, וכן הלאה, בדיוק כפי שהייתם עושים בכל מעבר דירה. ניתן לבצע ממש רישום של כל הפריטים על דף נייר, או להסתייע בתוכנת מחשב כגון אקסל ודומיו (אם אתם בקיאים בה). עברו חדר חדר ורשמו ליד כל פריט היכן הוא אמור להיות ממוקם בדירה החדשה. אם אתם לא בטוחים, לא מוצאים מקום, אז כדאי לשקול לא לקחת את הפריט לדירה החדשה. ברשימה תוכלו גם לרשום הערות ליד כל פריט, למשל "חובה", "טוב שיהיה" או "מיותר" ואז עבור כל פרטי החובה, וודאו כי באמת יהיה מקום בדירה החדשה. לכל פרטי "כדאי שיהיה" התייחסו כעדיפות נמוכה וכל הפריטים שרשמתם לגביהם שהם מיותרים, פשוט וותרו עליהם (אפשר לחלק לבני משפחה, לתרום או לאחסן ביחידת אחסון ייעודית). 

התאמת הבית לצרכי הדייר בדיור מוגן

דירה בדיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים אך אין זה אומר שלא קיימים צרכים מיוחדים. בגיל השלישי דברים קטנים יכולים להפוך למכשולים גדולים. הימנעו מצפיפות רהיטים, במיוחד במקומות מעבר, כל מכשול יכול לגרום לנפילה מיותרת. שטיחים באופן כללי אינם מומלצים כיוון שאפשר בקלות לסבך את הרגליים בהם או אפילו להחליק אם השטיח לא מהודק לרצפה. במטבח, סדרו את האביזרים הכבדים יותר והשבירים יותר בארונות נגישים ולא גבוה או נמוך מדי. חשוב לוודא כי קיימים לחצני מצוקה בכל חדר בבית. בחדר האמבטיה מומלץ להתקין, אם לא קיימים כבר בדירה, ידיות תמיכה שיעזרו לכם להחזיק במעברים שונים, קימה וישיבה בשירותים, כניסה ויציאה מהמקלחת ועוד. אגב מומלץ להימנע מאמבטיות, אלה יכולות להפוך מסוכנות מאוד אם מחליקים בהם וכן בכניסה אליהן או ביציאה מהן.
חשוב גם לוודא שקיימת תאורה מתאימה בדירה, עם הגיל הריאה הופכת ירודה כך שחשוב תהיה תאורה טובה ובמיוחד במעברים. כדאי לשקול תאורת לילה בדרך מחדר המיטות לשירותים ולמטבח כך שתוכלו להתהלך בבטחה. כמו כן הימנעו ממנורות תלויות נמוכות מדי. 
מעבר לפרטים הטכניים והפרקטיים בדירה, התאמתה לאופי שלכם, וההפיכה שלה לבית אמיתי עבורכם (על מנת שלא תהיה לכם תחושה של בית מלון) תלויה בפרטים הקטנים - הביאו עמכם תמונות משפחתיות ופריטי נוי אהובים, עצבו את הדירה (על כך בהמשך) לפי טעמכם האישי מבחינת צבעים וסגנון - הכל כדי להרגיש בבית.

עיצוב הבית בדיור מוגן

עיצוב הבית בדיור מוגן הוא כבר עניין של טעם אישי. מומלץ אבל לשמור על עיצוב נקי ומינימליסטי. אם אתם חייבים, קחו אתכם כמה רהיטים מהבית הקודם, אך מומלץ יותר לרהט מחדש - זה גם כיף וגם הזדמנות לבחור ברהיטים שיתאימו הן לצרכים החדשים והן לגודל הבית החדש שלכם. למשל ספת 6 מושבים ושזלונג הוא בהחלט פריט ריהוט נהדר, אבל סבירות נמוכה שתצליחו להכניס אותו אל הבית החדש. באופן כללי העדיפו צבעים בהירים המספקים תחושת מרחב גדול יותר. את תחושת הבית תוכלו עדיין לקבל בעזרת שילוב פריטים אחרים כמו תמונות, פסלים וכדומה שיזכירו לכם את הבית הקודם.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם