איך בוחרים דירה בבית דיור מוגן

איך בוחרים דירה בבית דיור מוגן
חשיבות מאוד גבוהה יש לבחירת הדירה בבית הדיור המוגן אליו אתם נכנסים, כיוון שזה עומד להיות ביתכם מעתה ואילך, ואתם צריכים להרגיש שהדירה טובה לכם מכל הבחינות, ועל כך בדיוק נדבר במאמר זה. דירה בבית דיור מוגן אינה שונה כמעט כלל מדירה רגילה, אלא במספר אלמנטים מועט.

סוגי דירות בבתי דיור מוגן

בתי דיור מוגן בארץ מציעים מגוון של סוגי דירות, על מנת שיוכלו לענות על הצרכים השונים של הדיירים הפוטנציאליים. סוגי הדירות יכולים להתחלק לפי גודל דירה, מספר חדרים בדירה, מספר כיווני אוויר, תוספת מרפסת או גינה, קומה, כיוון הדירה וכדומה. 
הצרכים של הדיירים הפוטנציאליים הם שונים בין אדם לאדם והנה כמה דוגמאות:
  • האם אתם בגפכם או באים בזוג - משפיע על בחירת דירה גדולה יותר
  • האם אתם אוהבים לשבת במרפסת או שזה פחות מעניין אתכם
  • האם אתם נוהגים לארח את הנכדים או הנינים ולכן תצטרכו חדר נוסף
  • האם אתם רגישים לחום ולכן תעדיפו דירה הפונה צפונה ולא דרומה
  • האם אתם אוהבים לארח ארוחות משפחתיות ולכן תצטרכו איזור אירוח גדול יותר
אלו רק חלק מהצרכים האפשריים הנוטים להשפיע על בחירת סוג דירה בבית דיור מוגן.

מה כוללת דירה בבית דיור מוגן

אתם יכולים להיות בטוחים שהדירה שתבחרו, ולא משנה מאיזה סוג, מאובזרת לחלוטין בכל הנדרש (פרט לריהוט ולחפצים האישיים שלכם כמובן) לדייר בגיל השלישי. כלומר, תוכלו למצוא בה את הדברים הבאים:
  • מעקות וידיות בחדר הרחצה
  • לחצני מצוקה המותקנים באזורים אסטרטגיים בדירה
  • מרצפות חדר רחצה נגד החלקה
  • מעברים רחבים, כגון מסדרון או פתחי דלתות
  • מטבח מושלם ונוח לתפעול
  • ארון קיר בחדר השינה
גם אם מצבכם הפיזי נהדר (ואנו מקווים שכך ישאר) ונדמה לכם שאינכם זקוקים לדירה המאובזרת מבחינה בטיחותית, דעו שכדאי להיות מוכנים לכל מצב שלא יבוא.
עכשיו כל מה שנשאר זה להכניס את הריהוט והחפצים האישיים שלכם כדי להפוך את הדירה לבית אמיתי.

למה חשוב לשים לב כאשר בוחרים את הדירה

בבואכם לבחור את הדירה בבית הדיור המוגן, יש לשים לב לכמה קריטריונים אותם ציינו חלקית מעלה, ועכשיו נפרט קצת על כל אחד מהקריטריונים:
  • גודל הדירה: הדבר החשוב ביותר בבחירה הוא גודל הדירה. אם הייתם רגילים לחיות בבית פרטי מרווח וגדול או דירה גדולה במיוחד, אתם ככל הנראה תעדיפו להמשיך לחיות בבית הדיור המוגן גם בדירה מרווחת עם כמה חדרים. 
  • כיווני אוויר וכיוון הדירה: בדרך כלל רוב הדירות הן בעלות כיוון אוויר אחד אליו פונה חלון גדול מהסלון וחלון חדר השינה (תלוי במפרט הדירה מן הסתם), ומכיוון זה תיכנס השמש. כאשר הדירה פונה לכיוון דרום, היא תהיה חמה יותר משמעותית בחודשי הקיץ ופחות קרה בחודשי החורף. במידה והדירה פונה צפונה, המצב יהיה הפוך. בכיוונים מזרח ומערב, המצב יהיה יותר מאוזן. בדירות בהן ישנם 2 כיווני אוויר צריך להבין מהו הכיוון הדומיננטי יותר כיוון שהוא זה שישפיע. לכן, אם אתם רגישים יותר לחום או לקור, כיוון הדירה ישפיע משמעותית על איכות חייכם. כמו כן, כדאי לוודא שהדירה לא פונה למקור רעש, לדוגמה רחוב ראשי הומה, אם הדבר יכול להפריע לכם. למרות שמצד שני שישנם אנשים שכל חייהם גרו באזור כזה והם רגילים לכך אז דירה שקטה מדי כנראה תהיה להם פחות נעימה.
  • מבנה הדירה: לרוב, הדירות בבתי הדיור המוגן הן קטנות יותר ממה שהייתם רגילים. אבל, דירות המתוכננות נכון ובצורה חכמה, יכולות לתת לכם מענה לכל הצרכים. אם אתם אוהבים לארח ארוחות משפחתיות, וודאו שיש לכם מספיק מקום כדי לפתוח את שולחן האוכל למידה גדולה יותר כך שתוכלו ליהנות עם משפחה וחברים. אם יותר חשוב לכם חדר שינה מפנק, בדקו את גודלו של החדר המוצע וחישבו אם יהיה לכם נעים להתעורר בו בכל בוקר. אם אתם רגילים למרפסת ואוהבים את האוויר הצח - וודאו שתהיה מרפסת מרווחת הפונה לכיוון אוויר נוח כך שתוכלו לצאת ולהירגע בה מתי שתרצו.
  • אבזור הדירה: אמנם הדירות בבתי הדיור המוגן מאובזרות בכל מה שצריך, אבל יכול להיות שיש לכם צרכים או רצונות מיוחדים, וכדאי שתבדקו שניתן להוסיף אותם לדירה מבחינת המבנה והחלוקה בתוכה. לדוגמה, אם אתם אוהבים מאוד לבשל והמטבח אולי לא מספיק בגודלו - קחו בחשבון שתצטרכו להוסיף אולי עוד יחידות אחסון או יחידת אי עם משטח עבודה.
זכרו שההחלטה על בחירת הדירה תלווה אתכם לזמן רב ולכן יש לשים לב לכל הפרטים. בסופו של דבר אתם עוברים לדיור מוגן בשביל לשמור או לשפר את איכות החיים שלכם בגיל הזהב, ולשהות במקום שיהיה לכם נוח ונעים והכי חשוב שירגיש לכם "בית".
אם אתם מעוניינים לבוא לראות את הדירות שלנו ואפילו להתארח ולהתנסות במגורים בבית דיור מוגן איכותי ומפנק, צרו קשר עוד היום.
 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם