איך אפשר ליהנות מהקיץ בגיל מבוגר

איך אפשר ליהנות מהקיץ בגיל מבוגר
רבים בגיל מבוגר חוששים מהקיץ, מהחום הכבד ומעדיפים להישאר בביתם במזגן. ללא ספק הקיץ מלווה בסכנות רבות עבור אנשים מבוגרים אך עם קצת ידע וזהירות, אפשר גם ליהנות מהקיץ ולא לחשוש לצאת מהבית.
אז איך עושים זה? המשיכו לקרוא ונגלה לכם מספר טיפים. 

הסכנות האורבות בקיץ בגיל מבוגר

בגיל מבוגר, בעקבות הזדקנות הגוף והרקמות, קיימת נטייה לחוש פחות את החום ולכן מבוגרים רבים עשויים להיחשף לחום מעבר לרצוי, דבר שיכול להיות בהחלט לא נעים ואף מסוכן. להלן מספר דוגמאות של סכנות שכדאי להיות ערים להם בקיץ:
  • חשיפת יתר לשמש, כוויות שמש - העור בגיל מבוגר פגיע הרבה יותר מזה של אנשים צעירים ולכן כוויות שמש יכולות להופיע גם עם חשיפה שבגיל צעיר יותר לא הייתה מובילה לכוויות. כוויות שמש מאופיינות בעור אדום, שורף בשלב ראשון ולאחר מספר ימים קילוף העור. כוויית שמש קלה תטופל בקלות יחסית אך כוויות בדרגות חמורות יותר עשויות לדרוש טיפול רפואי ואף אשפוז.
  • חשיפת יתר לשמש, התייבשות - כאשר הגוף מאבד מהנוזלים שלו מעבר לרצוי, נוצר מצב של התייבשות. התייבשות יכולה להוביל למצב של בלבול, חוסר התמצאות במרחב, דבר שיכול להביא לתאונה, נפילה ופציעה.
  • חשיפה לשמש ולחום, מכת חום - בהמשך להתייבשות במזג אוויר חם, ובמיוחד כאשר קיימת לחות גבוהה באוויר, קשה יותר לגוף לנדף זיעה בצורה יעילה ובגיל מבוגר כאשר מנגנון ההזעה גם פחות יעיל, הדבר עשוי להוביל במהרה למכת חום. מכת חום מאופיינת בעליה מהירה של חום הגוף המלווה בפגיעה במערכות חיוניות של הגוף. ללא טיפול מהיר, מכת חום בגיל מבוגר עשויה להיות קטלנית. חולי לב, כלי דם, ריאות, כליות, סוכרת ומטופלים פסיכיאטריים נמצאים בסיכון גבוה יותר לקבל מכת חום.
  • חמסין - אופייני למזג האוויר הישראלי, לא רק בקיץ. מדובר במזג אוויר חם ביותר המלווה ברמות אבק גבוהות ומזהמים רבים באוויר. חשיפה בזמן חמסין יכול להוביל למכת חום וגם לקשיי נשימה עקב כמות האבק הרבה באוויר.

איך נשמרים מסכנות בקיץ בגיל מבוגר

ישנם כמה דברים שאפשר לעשות על מנת לשמור על עצמכם מהסכנות של הקיץ בגיל מבוגר:
  • הרבו בשתיה, וודאו שאתם מטילים שתן בצורה סדירה ושצבעו בהיר. אם לא, אתם בדרך להתייבשות. שתו מים ולא מיצים או משקאות מוגזים מתוקים. אם קיימת מגבלת שתיה עקב מצב רפואי, חושב להתייעץ עם הרופא ולקבל הנחיות מדויקות לגבי כמות השתיה הרצויה והמותרת.
  • הימנעו מחשיפה לשמש בשעות החמות ביותר - אחרי 10 בבוקר ועד 18 בערב. כמובן שככל שמתקרבים לסוף הקיץ, אפשר לצאת גם בשעות מוקדמות יותר, אך מומלץ להתייעץ על כך עם הרופא או האחות.
  • מרחו קרם הגנה נגד שמש, בדרגה של לפחות 50. 
  • הקפידו לכסות את הגוף. מכנסיים ארוכים, חולצה עם שרוולים, כובע רחב. ככל שהעור שלכם יהיה מכוסה, כך יהיה מוגן יותר מקרני השמש. בגלל שחם, ביחרו בבגדים קלילים ומאווררים מבדים טבעיים כגון כותנה או פשתן ודומיהם כדי שלא יהיה לכם חם.
  • השתמשו במשקפי שמש. בגיל מבוגר הראייה יכולה להיות ירודה והעיניים רגישות יותר. משקפי שמש המסננות את קרני ה-UV יסייעו לכם לראות טוב יותר ולא להסתנוור.
  • בזמן שהיה בבית, הפעילו את המזגן. כוונו את המזגן לטמפרטורה של 24-25 מעלות שיהיה לכם נוח ולא קר או חם מדי. דאגו להשאיר חלון קטן פתוח על מנת ליצור זרימה של אוויר.
  • בשעות החמות בבית, סגרו וילונות או תריסים על מנת למנוע משמש חזקה ישירה לחדור לתוך הבית.
  • אכלו ארוחת בוקר טובה אבל קלה ולא רוויה בשומנים. 

דברים מהנים שאפשר לעשות בקיץ בגיל מבוגר

אמנם וכפי שראינו אורבות לא מעט סכנות בקיץ אך אין זה אומר שלא ניתן כבר להנות. לפני שאתם מתחילים בפעילות כלשהי בקיץ, היו קשובים לגוף שלכם. אם אתם מרגישים חלשים ועייפים, אולי כדאי לשקול לא לצאת מהבית ולהישאר במזגן. אל תנסו לבצע פעילויות מעבר ליכולת שלכם ובהתאם למגבלות רפואיות אם קיימות. הכל תקין? הנה מספר דברים שאפשר להנות מהם גם בקיץ:
  • בריכת שחיה: אם מקורה, אפשר בכל שעות היום, אם לא, רק בשעות הפחות חמות. אין כמו להתרענן בבריכה בקיץ!
  • מפגש עם חברים בשעות אחר הצהריים / ערב. מסעדה, בית קפה או כל מקום בילוי אחר
  • ביקור במוזיאון. מוזיאונים הם מקומות ממוזגים ורגועים ואפשר לבלות בהם בכל שעות היום החמות
  • התעמלות בחדר ממוזג
  • טיול ערב הכולל הליכה קלה
  • משחקי חברה ומולטימדיה בבית או חדר ממוזג
  • השתתפות בחוגים שונים, אם אתם מתגוררים בדיור מוגן, לרוב יהיה הרבה ממה לבחור
  • בילוי בקולנוע
  • ללמוד דברים חדשים בקורסים או הרצאות
  • להזמין את הנכדים, המשפחה והחברים. הכינו מאכלי קיץ מקררים כמו אבטיח קר
שימו לב שאם אתם שוקלים לעבור לבית דיור מוגן, רוב הפעילויות שהוזכרו - קיימות במתחם, ללא צורך לנסוע או ללכת בחום. כמובן שהדבר גם רלוונטי לימות החורף.
מתחמי הדיור המוגן כיום מציעים שפע של פעילויות לאוכלוסיה המבוגרת במתחם נוח, ממוזג ומונגש.
 
בואו לביקור אישי. נשמח לארח אתכם.
התקשרו 09-7662626
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
   

דיור מוגן - בית גיל פז
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב גבורות 1 כפר-סבא
מתעניינים: 09-7662626
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 

מפת אתר