אורח חיים בריא בגיל השלישי

אורח חיים בריא בגיל השלישי
הגיל השלישי מביא עמו לא מעט שינויים בחיים, משינויים גופניים, שינויים מנטליים, חברתיים, משפחתיים ועוד. חשוב לדעת לטפח את הגוף ואת המוח עוד לפני ההזדקנות, כיוון שבגיל השלישי הוא המתכון לאריכות ימים ולהפקת מירב ההנאה מגיל זה. 

למה חשוב לשמור על אורח חיים בריא בגיל השלישי

תהליכי ההזדקנות הם דבר טבעי למדי וכולם ירגישו את השפעתם במוקדם או במאוחר: העצמות הופכות לשבירות יותר ומאבדות מהמאסה שלהן, כלי הדם הופכים לפחות גמישים דבר המוביל לעלייה בלחץ הדם, ומשקעי שומנים יכולים להיווצר בדפנות כלי הדם, דבר שמפחית את אספקת הדם ללב. היכולת השכלית פוחתת, מערכת העיכול פועלת באיטיות יותר, תפקודי הריאות יורדים, השמיעה נחלשת, תחושת הטעם פוחתת, כך גם הריח ואפילו תחושת המגע נפגמת. השיניים נחלשות, העור מאבד מהגמישות שלו ומהלחות שלו ועוד.
כל אלה ועוד הן תופעות ידועות ומוכרות שמלוות את הגיל השלישי, אך אין זה אומר שניתן להתעלם מהן. חשוב להתייעץ עם הרופא אם אתם חשים שינויי כלשהו. במידה לא קטנה ניתן לשלוט בתהליכי ההזדקנות, להאט את הקצב עם ולהבטיח את מירב ההנאה לשנים רבות.  
החשיבות של שמירה על אורח חיים בריא באה לידי ביטוי בעיקר בשיפור ההרגשה הפיזית והמנטלית בחיי היום-יום. 

מה נחשב לאורח חיים בריא בגיל מבוגר

נתחיל בהכרזה שהצעד הראשון הוא מודעות. אתם חייבים להיות מודעים לכך שיש מה לעשות ושכדאי לפעול על מנת לשמר את הגוף שלכם. 
  • פעילות גופנית: אמצו משטר אימונים קבוע, בהתאם ליכולות והמגבלות הקיימות. פעילות גופנית קבועה תסייע רבות בשימור היציבות ומניעת התפתחות מגבלות פיזיות. פעילות גופנית גם משפיעה לטובה על מצב הרוח שלכם ויכולה לסייע בהרחקת מצבי לחץ נפשי ודיכאון. פעילות גופנית גם תשפר את היכולת השכלית שלכם. סוג הפעילות תלוי בכם, בהעדפה ויכולת שלכם. אפשר לבחור בהליכה, בשחייה ועוד. מומלץ על כ-30 דקות ביום. יש להתייעץ על כך עם הרופא שלכם וכן לקבל הדרכה מאיש מקצוע בתחומי הפעילות הגופנית שתבחרו.
  • תזונה: תזונה בריאה, משמע הכנסת מרכיבים בריאים לגוף שלכם. ככלל, מומלץ להימנע ממזונות עתירי שומן רווי וסוכרים, ולהרבות במזונות עתירי סיבים. דוגמא של תזונה שהוכיחה את עצמה לאורח מאות שנים היא התזונה הים תיכונית, עם שמן זית, אגוזים זרעים שונים, פירות וירקות, דגנים מלאים, ודגים. מומלץ להמעיט באכילת בשר אדום, מזונות תעשייתיים מוכנים, מזונות המלאים בסוכרים שונים וכו'. על מנת לשלוט במה שאתם מכניסים לגוף שלכם, השתדלו לבשל בעצמכם, ואם אינכם מבשלים דאגו לרכוש אוכל ביתי למהלך השבוע. הימנעו מצריכת אלכוהול יתר על המידה. ניתן ליהנות מכוס או כוסית אלכוהול ביום אך לא יותר מזה.
  • שמרו על השיניים והפה: חשוב לצחצח שיניים פעמיים ביום בעזרת מברשת רכה, להשתמש בחוט דנטלי או קיסמים דנטליים ובמידה ואתם מרכיבים שיניים תותבות, יש לשמור על ניקיונן. פעילות זו תשמור על השיניים והחניכיים שלכם ואף תשפיע לטובה על סוכרת ומחלות לב.  
  • הגידו לא לבדידות: אתם צריכים להתאמץ לשמור על פעילות וקשרים חברתיים קבועים. קל להתבודד בגיל השלישי אך הבדידות היא האויב מספר אחד שלכם. שמירה על פעילות חברתית (משפחה, חברים ועוד) מסייעת לשמירה על מצב רוח טוב ומפיגה תחושות שליליות. שמרו על הקשר עם המשפחה בכללותה, נסו להתחבר עם אנשים נוספים, להשתתף בפעילויות חברתיות שונות. בנוסף, מבוגרים המתגוררים בבתי דיור מוגן לדוגמה זוכים לפעילויות חברתיות המאורגנות על ידי המקום והדבר מקל מאוד. הכל נמצא ממש מחוץ לדלת הדירה, וכל מה שצריך זה לבחור את הפעילויות המתאימות לכם ולצאת.
  • שמרו על בריאותכם: פגישות מעקב קבועת אצל רופא המשפחה, רופא שיניים, רופא עיניים ועוד הם ערובה לגילוי מוקדם של בעיות שונות. ככל שהבעיות יתגלו מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר לטפל ולשלוט בהתקדמותן העתידית. חשוב גם ליטול את תרופות המרשם שהרופאים קבעו עבורכם, בדיוק בהתאם להנחיות שלהם. אם אתם מעשנים, זה הזמן להפסיק בהקדם האפשרי. הפסקת עישון תתרום רבות לבריאות שלכם, כולל הפחתת רמת הכולסטרול בדם, הפחת לחץ הדם, הפחתת סיכון לחלות בסרטן, סוכרת, מחלות ריאתיות, ושיפור חוזק העצמות שלכם, השרירים והמערכת החיסונית שלכם. 
  • לכו לישון: חשוב לישון 7-8 שעות בלילה. עם העלייה בגיל, לעיתים קרובות, השינה פחות רציפה. אם אתם סובלים מנדודי שינה, מתקשים לישון טוב, חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם לבירור הסיבות ומציאת פתרון. 
בכל הקשור לשמירה על אורח חיים בריא, היו פרואקטיביים – את תופעות ההזדקנות ניתן להאט. את רוב השינויים, קל לאמץ והם לא דורשים השקעה מיוחדת, רק להתרגל לחיות מעט אחרת, כך שתוכלו ליהנות מגיל נפלא זה בצורה הטובה ביותר.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם