פתיחת עסק בגיל מבוגר

פתיחת עסק בגיל מבוגר
כל הנכתב במאמר זה, הינו בגדר מידע כללי בלבד ואין לראות בו ייעוץ מקצועי.
בשנים האחרונות מבוגרים רבים וגם כאלו שנמצאים לפני גיל הפרישה, מחליטים לפתוח עסק עצמאי (בין אם מבחירה או מאילוץ בעקבות פיטורין). פתיחת עסק אינה עניין של מה בכך ויש צורך לקחת בחשבון כמה דברים לפני שמתחילים. כמו כן, אם הייתם שכירים כל חייכם כדאי אף לקבל ייעוץ מקצועי – הן מבחינת כדאיות עסקית והן מבחינת כדאיות כלכלית.
אז איך פותחים עסק בגיל מבוגר? הנה כמה נקודות להתייחסות:

לפני שפותחים עסק – הגדרת המוצר או השירות

קודם כל אתם צריכים להבין מהו סוג העסק אותו אם רוצים לפתוח – האם אתם רוצים למכור מוצרים? האם אתם רוצים לתת שירות או ייעוץ? האם יש לכם רעיון למוצר חדשני אותו תרצו להחדיר לשוק? האם העסק מקומי (בעיר מגוריכם), ארצי או בין-לאומי?
אלו שאלות חשובות מאוד שעליכם לשאול את עצמכם, מכיוון שכל קומבינציית תשובות תיקח אתכם לסוג אחר של היערכות.
כדאי להתייעץ בתור התחלה עם הסביבה הקרובה אליכם – בני משפחה, חברים המנהלים עסק עצמאי וכדומה. נסו לברר האם הכיוון שלכם כדאי. עשו מחקר שוק – איזו תחרות תהיה לכם? האם הרעיון שלכם כבר קיים בשוק ומה אפשר ללמוד ממה שכבר קיים או לפחות דומה? מי קהל היעד שלכם – נסו להבין ולדייק, מה המחירים הנהוגים בשוק עבור המוצר או השירות אותו תציעו – האם זה כדאי ומשתלם לכם?
בנוסף, זכרו שבדרך כלל אנשים בגיל מבוגר כבר צברו נכסים, חסכונות וזכויות פנסיוניות. עסק חדש דורש ברוב המקרים השקעה כספית, גדולה או קטנה – תלוי באופיו, ותמיד קיים סיכוי שהוא לא יהיה רווחי. לכן מומלץ במקרה כזה להגביל מראש את הסכום אותו תהיו מוכנים לסכן, על מנת שאם העסק יקרוס, לא תאבדו את מה שחסכתם וצברתם כל חייכם.

להפוך לעצמאי בגיל מבוגר – מה זה אומר?

בדקתם, חקרתם ושאלתם לגבי מהות העסק, אבל השאלה הגדולה ביותר היא האם העבודה כעצמאי מתאימה לכם מבחינת האישיות. רבים חושבים כי לנהל עסק (לא משנה מה מהותו) זה דבר פשוט, אך השורה התחתונה היא שאתם צריכים לקום בבוקר, לנהל את עצמכם, להניע את העסק ולגרום להצלחתו, וזה לא דבר פשוט בכלל.
בעניין ההתאמה ולניהול העצמי – אם הייתם שכירים רוב חייכם, תמיד היה מעליכם מנהל או בעלים שהוביל את קבלת ההחלטות החשובות שהובילו להתקדמות העסק או הארגון. ברגע שאתם הופכים לעצמאים – אין מי שינהל אתכם יותר. אתם תצטרכו להחליט בעצמכם ולשאת בתוצאות. שלא תבינו לא נכון – אין צורך להוציא עכשיו תואר במנהל עסקים, אבל כן צריכים להיות לכם הרבה נחישות, סבלנות, רצון ללמוד ולהשתפר וכדומה. אתם תצטרכו להיות קשובים ללקוחות שלכם ולתנודות בשוק בתחום העסק שלכם, על מנת להצליח.

ייעוץ לפתיחת עסק בגיל מבוגר

לאחר הבדיקות הראשוניות, והבנה שמתאים לכם להיות עצמאים, כדאי מאוד לפנות לייעוץ עסקי מקצועי על מנת לבדוק את הכדאיות מבחינה עסקית וכלכלית. יועצים רבים יכולים ללוות אתכם בחודשים הראשונים של הקמת העסק. אמנם יהיה לכך מחיר, אך סביר להניח שהייעוץ יחסוך לכם כספים רבים שהייתם מוציאים בגלל חוסר ידע או ניסיון.
יועץ עסקי יוכל גם לקשר אתכם עם אנשים וספקים שקשורים לעסק שלכם ובכך תצרו קשרים, לסייע לכם בכל הקשור למיתוג, פרסום ושיווק העסק, ועוד.
מה צריך לעשות כדי לפתוח עסק?
ישנם מספר דברים ביורוקרטיים שתצטרכו לעשות על מנת לפתוח את העסק שיהיה מוכר על ידי המדינה, כגון פתיחת תיק במס הכנסה ופתיחת תיק בביטוח לאומי.
כמו כן, תצטרכו ללמוד לנהל את ספרי החשבונות ולעבוד עם משרד רואי חשבון מוסמך על מנת שתוכלו להגיש דו"ח שנתי מסודר ותקין, מה שימנע חיכוכים מיותרים עם רשויות המס.

האם כדאי לעבוד מהבית או לשכור מקום?

לגבי מיקום העסק – הכל תלוי במהות שלו – אתם יכולים לעבוד מהבית, לשכור משרד או חנות. אפשר גם להתחיל מהבית ואחר כך לצאת ממנו אם הדבר משתלם לכם או אם אתם רואים צורך.
לדוגמה – אם בחרתם לתת שירותי ייעוץ, ואתם מתחילים לעבוד מהבית לתקופה הראשונה, אך רואים בהמשך שיש ביקוש מצד הלקוחות לבוא להיפגש אתכם במשרד שלכם, תוכלו לשכור משרד בשיתוף או בעצמכם (תלוי בעלויות ובביקוש מן הסתם). או אם בחרתם לפתח מוצר כלשהו שניתן לעשות זאת בהתחלה מהבית ורק אחרי שהמוצר מוכן או שכבר יש צורך באנשים נוספים, לשכור משרד או האנגר קטן ולהמשיך משם. אגב, אם אין באפשרותכם לעבוד מהבית בגלל חוסר מקום, או אי-נוחות כזו או אחרת, מן הסתם עדיף יהיה לכם למצוא מקום אחר לעבוד ממנו. התחילו ממקום קטן, והגדילו אותו לפי הצורך.
דוגמה נוספת – אם מהות העסק שלכם היא מכירת מוצרים לקהל עובר ושב, מן הסתם תצטרכו חנות פיזית במיקום אסטרטגי המתאים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

לסיכום, אם אתם חושבים שמתאים לכם לפתוח עסק עצמאי, עשו זאת לאט ובחוכמה והתייעצו עם אנשי מקצוע או חברים ובני משפחה יודעי דבר (במיוחד אם אין לכם ניסיון בניהול עסק עצמאי). בהצלחה!

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם