על המעבר לדיור מוגן – ההכנות וההשלכות על הדיירים החדשים

על המעבר לדיור מוגן – ההכנות וההשלכות על הדיירים החדשים
הלחצים היום יומיים משפיעים על האוכלוסיה הבוגרת באופן מוחשי יותר מאשר על האוכלוסייה הצעירה. החשש מפני העתיד, העיסוק המתמיד, ולעיתים האובססיבי, במצב הבריאות וההבנה שהסוף קרב – משפיעים באופן ניכר על מצבי הלחץ והחרדה שאופפים את עולמם של המבוגרים. בנוסף לכל אלה, מדינת ישראל משופעת באירועים ביטחוניים וכלכליים, שמעלים עוד יותר את מפלס החרדה, הלחץ והדאגה שלהם, של הילדים שלהם ושל בני משפחה אחרים.

אחת הבעיות המרכזיות שמעלות את מדד הלחץ והחרדה היא הקושי לעקוב אחרי האירועים החדשותיים ולקבל משוב על המצב האמיתי. רבים מבני הדור השלישי איבדו את חבריהם ולחלקם לא נותר עם מי לחלוק את החששות ומול מי לפרוק את המתחים. ילדיהם עסוקים בשלהם, לא תמיד הם ערים לתחושות ההורים המבוגרים ולעיתים מתקשים להסביר להורים את הנעשה בארץ ובעולם. כשמדובר באנשים צעירים יותר, מקום העבודה מאפשר לדון במצב, "לרכל” על הנעשה ולפרש את העתיד. כל זה אינו קיים בעולמם הצר של הקשישים. לכן, דיור מוגן נראה כפתרון אפשרי למצוקה נפשית זו. אמנם, עזיבת הבית והסביבה המוכרת, על החסרונות והיתרונות שלהם, קשה עד מאד, אבל דיור מוגן מסוגל להעניק מסגרת תומכת ומרגיעה למצוקות הקשיש.
 

באיזה שלב כדאי לעבור לדיור מוגן

התקופה שקודמת לעזיבת הבית הפרטי לטובת דיור מוגן עלולה להיות טראומטית. יש כאלה שבשבילם, עזיבת הבית לטובת דיור מוגן היא כהודאה פומבית שהנה הגיעה התחנה האחרונה. עבור קשישים רבים זהו צעד דרמטי שמשמעותו עזיבת הזכרונות, הריחות המוכרים, הסביבה המוכרת, האירועים (טובים יותר או פחות) שהתרחשו בין כתלי הבית, המקום שבו התחוללו חיים שלמים, בו גידלו את ילדיהם ושבו הם היו בעלי הבית פשוטו כמשמעו. רק לאחר המעבר הם מבינים שסביבת הדיור המוגן היא ביתית, חמה, מגוננת ומסוגלת לספק את כל צרכיהם הגופניים והנפשיים.

סימני שאלה רבים מלווים את החששות לפני המעבר לבית דיור מוגן: האם במקום החדש והבלתי מוכר תיווצר אותה הרגשת בית חמימה? האם ההשתלבות החברתית תעבור בקלות? האם הילדים והנכדים ימשיכו לבקר בתדירות גבוהה, או שאולי יחשבו בטעות שעכשיו אין צורך? אמנם, כל המשפחה תומכת במהלך זה אבל האם זהו באמת המהלך הרצוי?

מול השאלות האלה קיימות שאלות אחרות שמעודדות את המעבר: אולי עדיף לא להמתין עד שהמצב הבריאותי יתדרדר ולעבור למסגרת תומכת לפני ההתדרדרות הבלתי נמנעת? האם יש לי כוחות להמשיך ולנהל באופן עצמאי את משק הבית? אולי אוכל למצוא דיור מוגן שממוקם קרוב יותר לילדים מאשר הבית שלי?

אנשי מקצוע טוענים שרבים מהקשישים אינם מבדילים בין דיור מוגן לבית אבות. אמנם אנשי השיווק השקיעו ומשקיעים כסף רב בקידום הנושא, אולם עדיין מרבית האנשים מתקשים לאפיין את הדיור המוגן ואינם מודעים לתועלותיו. יש הרואים בו מושב זקנים ויש הרואים בו מגורים יקרים שמתאימים לעשירים בלבד.

למעשה דיור מוגן מספק לדייריו בטחון פיזי, טיפול רפואי, תפריט מגוון, מסגרת חברתית תומכת, פעילות תרבותית והעשרה אינטלקטואלית, כבוד עצמי והנאה מהחיים.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם