עונות מעבר ואלרגיות – התמודדות בגיל מבוגר

עונות מעבר ואלרגיות – התמודדות בגיל מבוגר
עונות המעבר בישראל, הסתיו והאביב, מביאות איתן, מעבר לבשורה שהקיץ או החורף חלפו, גם אלרגיות הגורמות לרבים להתעטש, לדמוע ולנזול. מצבים אלו בעיקר מעיקים ומציקים אך ניתנים לאבחון ולטיפול.

גורמים לאלרגיה עונתית

שני הגורמים העיקריים לאלרגיות בעונות הסתיו והאביב הוא אבקה (מפרחים וצמחים) ואבק. אלו נישאים על ידי הרוח ומתפזרים באוויר. אנשים שאלרגיים לאבקה ולאבק סובלים מאוד מהחלקיקים הנמצאים באוויר. האבק הקיים גם בבית עצמו עוד מוסיף על המצב ולכן כדאי לדאוג לניקיון יותר מבשאר עונות השנה.
גורם נוסף שיכול לעורר תגובות אלרגניות בעונת הסתיו, הוא רקב ועובש הנוצרים מתחת לעלי השלכת הנערמים ברחובות. גם כאן הרוח מפזרת את החלקיקים הללו ואלו גורמים לתגובות של הגוף.

תסמינים של אלרגיות עונתיות

אלרגיות עונתיות בדרך כלל יראו סימנים מובהקים כגון:
  • נזלת
  • גירוי וגרד באף
  • גירוי וגרד בגרון
  • התעטשויות תדירות
  • אדמומיות בעיניים
  • קוצר נשימה
  • אנשים הסובלים ממחלות עור, יכולים לחוות התפרצות שלהן כגון פסוריאזיס, אקזמה, אסתמה של העור וכדומה
  • לחץ בסינוסים
  • פריחה על הגוף
  • שיעול תדיר
  • צרידות וכאב בגרון

אבחון אלרגיה עונתית

את האבחון של האלרגיה העונתית, כמו כל אלרגיה, כדאי לבצע אצל רופא המומחה לאלרגיות, וזאת על מנת שהוא יוכל לעמוד על הגורם המדויק לאלרגיה ולהתאים את אפשרויות המניעה והטיפול. מכיוון שיש לא מעט גורמים לאלרגיות עונתיות, כדאי שהרופא יבצע בדיקות רלוונטיות, כך שניתן יהיה לזהות את אותו גורם ולהתרחק ממנו במידת האפשר.

איך מטפלים באלרגיה עונתית

ישנן תרופות שאפשר לרכוש ללא מרשם והן יכולות להקל על חלק מהתסמינים. לאנשים הסובלים מאלרגיות המתבטאות בדרכי הנשימה כגון אסתמה, אפשר להיעזר במשאף, כדורים או סטרואידים המותאמים ספציפית מבחינת המינון. לאנשים הסובלים מבעיות עור והאלרגיה מתבטאת אצלם בהתפרצות של מחלות עור, יש טיפולים המיועדים לשימוש חיצוני עבור בעיות אלו.
מעבר לפתרונות של הרפואה הקונבנציונלית, אפשר להקל על התסמינים בעזרת טיפולים אלטרנטיביים כגון דיקור סיני ותרופות הומאופתיות שונות. אלו לרוב מסייעים בהעלאת רמות האנרגיה, זרימת הדם, שיפור בתסמינים הקשורים לאף ולעיניים ועוד.
כמו כן, גם אכילת דגים שמנים כגון סלמון, או לחילופין נטילת כמוסות שמן דגים, יסייעו בהפחתת תסמיני האלרגיות.

איך ניתן להיחשף פחות לגורמים אלרגניים?

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להיחשף פחות לגורמים אלרגניים:
  • לקראת עונות המעבר, דאגו לניקיון של מערכת המיזוג בבית
  • אם אתם יודעים מה המקור לאלרגיות שלכם – הימנעו מלהתקרב אליו – בין אם זה צמח מסוים או אבק
  • השתדלו לדאוג לחלונות סגורים כדי למנוע כניסת אבק ואבקנים
  • כל מוצרי הטקסטיל – כגון בגדים, וילונות, שטיחים ועוד – צריכים לעבור ניקיון לעיתים קרובות יותר. אלו בדרך כלל צוברים אבק ואבקנים.
  • דאגו לניקיון תדיר יותר בבית בתקופות המעבר, במיוחד בתחום ניקיון האבק

אלרגיות עונתיות אצל אנשים מבוגרים

מכיוון שהמערכת החיסונית של אנשים מבוגרים חזקה פחות מזו של אנשים צעירים, כדאי להיות מודעים לכל התופעות האפשרויות העלולות להגיע עם תקופות המעבר.
תסמינים של אלרגיות עונתיות עלולים לפגוע יותר במבוגרים שכן אלו חולים יותר במחלות כרוניות של העור ושל דרכי הנשימה, ויחד עם מערכת חיסונית חלשה, הפגיעה יכולה להיות חמורה יותר ולהשאיר את חותמה.
אם למבוגר יש מטפל סיעודי, יש צורך להדגיש בפניו את חשיבות הניקיון והמקורות לאלרגיה (אם ידועים), וזאת כדי שיוכל לסייע לקשיש להימנע מהתסמינים. אם המבוגר חי בבית דיור מוגן, סביר להניח שהבית נקי בגלל שירותי הניקיון, וכן קיימת שם השגחה רפואית וצוות שיכולים לסייע בכל מצב. בכל מקרה, כדאי לאחד מבני המשפחה להגיע לביקור על מנת לוודא שאין צמחים בעייתיים במרפסת או בדירה ושהדייר אכן דואג לכביסה נקייה. אם ידוע על רגישות לאלרגיות עונתיות יש גם לוודא שארון התרופות מאובזר במה שצריך.


בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם