סיכוני הבדידות גבוהים פי שניים מהשמנת יתר

סיכוני הבדידות גבוהים פי שניים מהשמנת יתר
מחקר שנערך לאורך 6 שנים, מצא סבירות גבוהה לכך שהבדידות גורמת למוות פי שניים יותר מאשר השמנת יתר.

החוקרים מצאו שתחושות של בידוד יכולות להיות בעלות השפעה הרסנית על אנשים מבוגרים. וכאמור, היא מסוכנת לבריאות פי שניים מהשמנת יתר. במסגרת המחקר, איתרו המדענים בבריטניה יותר מאלפיים אנשים בגיל 50 ומעלה ומצאו שלאנשים שחשו בדידות היה פי שניים סיכון למות במהלך שש שנות המחקר מאשר לאנשים שהיו פחות בודדים.

בהשוואה לאדם הממוצע שהשתתף במחקר, נראה כי האנשים שדיווחו על בדידות היו בסיכון גבוה ב-14% למות, מאחרים. משמעות מספרים אלה היא שבדידות משפיעה כמעט פי שניים על מוות מוקדם, מאשר השמנת יתר. עוני מגדיל את שיעור הסיכון למוות מוקדם ב-19%.
 

כאב הבדידות גרוע כמו כאב פיזי

הממצאים מצביעים על משבר הולך ומתקרב ככל שהאוכלוסייה מתבגרת, וככל שיותר אנשים חיים לבד או הרחק מבני משפחתם. מחקר על בדידות בקרב מבוגרים בריטיים בשנת 2012, מצא שיותר מחמישית מהם הרגישו בודדים כל הזמן, ורבע הפכו לבודדים יותר במשך חמש שנים שעברו. מחצית מאלה שלקחו חלק בסקר אמרו שהבדידות שלהם הייתה גרועה יותר בסופי שבוע, ושלושה רבעים סבלו יותר בלילות.

מחקרים קודמים מצאו קשר בין בדידות למגוון רחב של בעיות בריאותיות, החל מלחץ דם גבוה והחלשת המערכת החיסונית ועד לסיכון גבוה לדיכאון, התקף לב ושבץ. בספרו האחרון "Loneliness”, אומר John Cacioppo, פסיכולוג באוניברסיטת שיקגו, שכאב הבדידות דומה לכאב פיזי.
 

חשיבות החברים ובני המשפחה

Cacioppo אומר שהעולם חווה היום את "צונאמי הכסף”, כאשר דור הבייבי בום מגיע לגיל פרישה. לדבריו, אנשים צריכים לחשוב כיצד להגן על עצמם מפני דיכאון, איכות חיים סובייקטיבית נמוכה ותמותה מוקדמת. אין ספק שבחירה במגורים במסגרת של דיור מוגן כדוגמת בית גיל פז, יכולה להגן מפני הבדידות. דיירים בדיור מוגן ממשיכים לנהל חיים פעילים ומלאי משמעות במסגרת קהילתית תוססת ומגוננת.

לאור ההשפעות ההרסניות של הבדידות על הבריאות, אומר Cacioppo שאנשים שמתקרבים לגיל הפרישה צריכים אולי לחשוב פעמיים לפני שהם עוקרים ממקום מגוריהם כדי לחפש מקום חדש כדי לחיות בו את חייהם. Cacioppo דיבר במסגרת כנס האגודה האמריקנית לקידום המדע בשיקגו, והדגיש כי לחברה יש מושגים מיתיים לגבי תקופת הפרישה. אנשים חושבים שטוב לעזוב את הבית, את החברים ואת בני המשפחה, ולעבור לפלורידה השמשית, שבה אפשר לחיות באושר ובעושר. אבל, נראה שזה לא רעיון כל כך טוב.
 

חיי חברה ותחושת ערך

לדבריו, אנשים שממשיכים לקיים אינטראקציה עם עמיתים לעבודה גם לאחר הפרישה ואנשים שיש להם חברים קרובים, סובלים פחות מבדידות. הוא מציע למבוגרים ליהנות מזמן הפרישה ולחלוק אותו עם בני המשפחה והחברים. אנשים שאינם בודדים נהנים מעצמם כשהם עם אנשים אחרים.

חלק מהחוקרים מצאו שיש אנשים שדווקא העדיפו את הבדידות. אחרים חשו בודדים וסבלו מההשפעות של הבדידות על הבריאות, גם כשבני המשפחה והחברים היו בקרבת מקום. הממצאים מצביעים על כך שאנשים זקוקים לחוש מעורבים ובעלי ערך על ידי האנשים שקרובים אליהם, ועצם הבילוי החברתי אינו מספיק.

קרוליין אברהמס מ-Age UK מדגישה כי יותר ויותר מחקרים מלמדים שהבדידות לא רק הופכת את המבוגרים לאומללים, אלא גם הופכת אותם לפגיעים יותר למחלות שונות. לדבריה, הגיע הזמן לקחת את הבדידות ברצינות, כאיום על המשך של חיים מאושרים, וצריך לעשות יותר כדי לתמוך באנשים על מנת שיישארו מחוברים מבחינה חברתית.

בתי אבות

בית אבות סיעודי

דיור מוגן מחירים

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם