מעבר לדיור מוגן – איך מחליטים מה לארוז

מעבר לדיור מוגן – איך מחליטים מה לארוז
בדרך כלל כאשר עוברים לבית דיור מוגן, צריך לצמצם את כמות הרכוש כיוון שהדירות בבית דיור מוגן הן מעט קטנות יותר מדירות רגילות. במהלך החיים ולאחר שנים רבות הרכוש שצברתם הוא רב וחלק גדול ממנו מהווה זיכרונות ורגעים יפים מחיי המשפחה שבניתם.
בבית דיור מוגן יוקרתי, הדירות הן פרטיות ואינכם צריכים לחלוק אותן עם שותף שאינכם מכירים, כך שניתן לקחת גם חפצים אישיים ויקרי ערך. הדירה אליה תעברו תהיה ביתכם החדש והחפצים שלכם מביתכם הנוכחי (או לפחות חלקם – מה שתבחרו לקחת) יהפכו אותה במהירות לבית המוכר והטוב.
בעצם נוצר מצב בו צריך לחשוב מה אתם לוקחים אתכם לדירה החדשה. את שאר החפצים תוכלו לאפסן ביחידות אחסנה ייעודיות להשכרה או לחלק לבני משפחה וחברים אם הן רוצים בכך.
להלן סקירה של סוגי הרכוש השונים שעליהם תצטרכו לתת את הדעת:

העברת רהיטים לדיור מוגן

נתחיל מהרהיטים הגדולים – ספות הסלון, מיטה, ארונות בגדים, פינת האוכל וכדומה – תצטרכו לבדוק את התאמתם לממדי הדירה החדשה. אם הם מתאימים לגודל, מצבם טוב ותקין ואתם אוהבים את העיצוב, תוכלו לקחת אותם אתכם. במידה והם לא מתאימים או שהם מיושנים מאוד, או שסתם בא לכם לרענן עכשיו שתעברו למקום חדש, רכשו ריהוט שיתאים לכם יותר.
בהמשך עברו לרהיטים קטנים יותר – שידות, שולחנות צד, מדפים, וכדומה – אלו יכולים להשתלב בפינות שונות בדירה החדשה, בין הרהיטים הגדולים, אך יש לקחת בחשבון שאולי לא כולם יוכלו להיכנס. נסו לחשוב באופן פרקטי כדי להחליט מה מאלו אתם צריכים לקחת.
בעניין הרהיטים, כדאי אף להתייעץ עם מעצב פנים שיוכל לתת לכם רעיונות עיצוביים ופונקציונליים לגבי הדירה החדשה. במקרים רבים יש להם רעיונות וטיפים שלא חשבתם עליהם כך שמרחב הדירה יראה טוב יותר וינוצל באופן המיטבי.

העברת חפצים אישיים לדיור מוגן

את הדברים הקטנים תצטרכו למיין היטב לפני המעבר. אנו בטוחים כי לאורך השנים אספתם דברים רבים, בין אם מדובר בחפצים אישיים הקשורים לחיים השוטפים, ועד מזכרות מטיולים או דברים הקשורים לתחביבים שלכם:
חפצים אישיים לחיי היום-יום: אתם בטח חושבים שתיקחו אתכם את כל הבגדים, ושאר הדברים אליהם אתם רגילים. אבל יש כאן בהחלט מקום לעשות מיון גדול, במיוחד בתחום הבגדים – אם אתם לא מבצעים מיון פעם בשנה בערך ומוציאים בגדים שאינכם לובשים יותר, זה הזמן לעשות זאת. אתם תיווכחו לראות פתאום כמה בגדים לא לבשתם במשך שנים רבות, או שהם כבר אינם מתאימים לכם במידה או בגזרה. עמותות לנזקקים ישמחו לקבל את הבגדים ולהעבירם למי שזקוקים להם. אם הבגדים הרוסים מסיבה כלשהי (קרעים \ חורים) תוכלו לשים אותם במחזוריות בגדים שם יעבירו אותם לשימוש חוזר וכדומה.
זיכרונות: מכתבים, תמונות, יומנים – כדאי לעבור על אלו, למיין ולסדר אותם באופן כזה שתוכלו לארגן הכל בקופסאות, אותן תוכלו לאחסן בנוחות באחד הארונות. דבר נוסף שכדאי לכם לשקול, הוא סריקה והעתקה של זיכרונות כאלו לקבצים דיגיטליים. תוכלו לעשות זאת במכונים העוסקים בכך, או שבני המשפחה יוכלו לסייע לכם בכך. אם חס וחלילה המקור ייהרס (בלאי, רטיבות וכדומה), יהיה לכם עותק דיגיטלי (אמנם זה לא אותו הדבר כמו להחזיק את המקור ביד, אבל זה לפחות נשמר היטב).
ציוד לתחביבים: במשך שנים רבות סביר להניח שפיתחתם לכם תחביבים שונים שעבורם רכשתם ציוד ייעודי. לא בטוח שאתם עוסקים עוד בכולם, וזה זמן מצוין לעבור על הציוד ולהעביר הלאה את מה שכבר לא רלוונטי לכם. במידה והציוד עוד שמיש, תוכלו למכור אותו דרך אתרי אינטרנט העוסקים במכירת חפצים משומשים או להעביר לבני משפחה וחברים.
 

חפצי נוי בדירה בדיור מוגן

אגרטלים, תמונות, אדניות, עציצים, פסלים וכדומה – כל אלו ממלאים את הבית באופי. בין אם קיבלתם במתנה, או בחרתם בעצמכם, כל דבר כזה הפך לחלק בלתי נפרד מהבית. ובכל זאת, אם יש לכם המון חפצי נוי, שקלו להעביר הלאה חלק מהם, גם כדי לפנות מקום לדברים חדשים וגם כדי שתוכלו למצוא מקום לכל בדירה החדשה.

אמצעי בטיחות בדיור מוגן

אם התקנתם בביתכם הקיים עזרי בטיחות למבוגרים כגון מעקות, לחצן מצוקה וכדומה, אין צורך להעבירם לדירה החדשה. הדירות בדיור מוגן מותאמות באופן מושלם לדיירים מבוגרים ומצוידות בהתאם. אתם לא צריכים לדאוג לגבי סוג ציוד זה.

אריזת חפצי הבית לפני המעבר

לאחר שמיינתם, מסרתם, מכרתם – הגיע הזמן לארוז. אריזת תכולת בית יכולה לקחת בין שבוע ל-3 שבועות אם אתם עושים זאת לבד. כיום ניתן להזמין קרטונים חדשים ונקיים, כולל חומרי אריזה שיקלו עליכם את המלאכה ויחסכו לכם את החיפוש המייגע אחר קרטונים סבירים. אפשר לקבל קרטונים גם מחברת ההובלה שתעביר בפועל את החפצים.
פתרון נוסף שיקל וייעל את המעבר הוא חברת אריזה. ישנן חברות הובלות שנותנות גם את השירות הזה בעד תשלום נוסף, וישנן חברות אריזה ייעודיות. אלו יגיעו אליכם עם צוות מיומן, שיעטוף הכל, יסדר ויארגן לכם את הארגזים. יש גם אפשרות שהצוות יגיע לדירה החדשה ושם יסדר לכם את החפצים במקומם החדש.

מה כוללת דירה בבית דיור מוגן

הדירות בבית גיל פז כוללות כבר כמה תשתיות שיורידו מכם דאגה:
  • מטבח מושלם
  • חדר רחצה מאובזר כולל אמצעי בטיחות (מעקות, מרצפות נגד החלקה)
  • לחצני מצוקה
  • מיזוג מרכזי
  • ארונות קיר
  • תשתיות תקשורת לאינטרנט, כבלים וטלפון


בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם