מסגרות חברתיות בדיור מוגן

מסגרות חברתיות בדיור מוגן
התארכות תוחלת החיים היא כה דרמטית והתפתחות המדע ותחום הרפואה היא כה משמעותית, עד שכיום יותר מאשר בעבר, ניתן למנוע מחלות זקנה ולשפר את איכות חייהם של קשישים. שינויים אלה שעוברת האוכלוסייה הבוגרת בעולם המערבי הביאו בעקבותיהם להקמת מסגרת מגורים שנקראת בית דיור מוגן. מסגרת זו הופכת ליותר ויותר נפוצה בקרב בני גיל הזהב.

לעיתים קרובות מתקשים הילדים (שברוב המקרים מטופלים בעצמם בילדים), לטפל בהוריהם הקשישים, לבקר אותם באופן רציף וקבוע ולבלות איתם שעות ארוכות. כך נוצר מצב שבו מבוגרים בודדים או בני זוג, שידם משגת לעבור לדיור מוגן, מחליטים להפסיק להתגורר בגפם ומעדיפים לעבור דירה לדיור מוגן. בכך הם משפרים את איכות חייהם לבלי הכר.

מגורים בדיור מוגן מיועדים לקשישים עצמאיים, לפי בחירתם החופשית, וכמובן שכל קשיש וקשישה יכולים לחיות את חייהם בדיור המוגן לפי ראות עיניהם ולפי סדר יום שהם קובעים לעצמם.

חברות הניהול של דיור מוגן מודעות לצרכי הקשישים העצמאיים, ולכן הן שמות דגש על רמת שירותים גבוהה, מגוון של פעילויות חברתיות, מענה לכל הצרכים היומיומיים, החברתיים והנפשיים של הדיירים ומתן שירותים רפואיים צמודים בכל שעות היממה. כל אלה מעניקים לקשישים ולבני משפחותיהם שקט נפשי.
 

היתרונות בדיור מוגן עבור הדיירים

עבור בית גיל פז בכפר סבא, דיור מוגן משמעותו בית חם שבנוי בסטנדרט גבוה, בית שממנו הדיירים יכולים לצאת לעיסוקיהם (לעבוד, לטייל, לבלות…), בית שבו אפשר לארח בכיף ילדים, נכדים וחברים. בית שמאפשר לאנשים מבוגרים ליצור היכרויות חדשות, והזדמנויות להתנסות במגוון פעילויות.

בעת המעבר, רוב המבוגרים שעוברים לבית דיור מוגן אינם מכירים אף אחד מהדיירים בבית, מה שיכול לגרום לתחושה של בדידות. לכן, איש צוות מסייע לדייר החדש, מפגיש אותו עם דייר ותיק זה או אחר ומסייע לו להתחיל להיות מעורב חברתית.

הפעילויות המוצעות במסגרת דיור מוגן מאפשרות לדיירים ליצור קשרים חברתיים בינם לבין עצמם. פעילויות אלה כוללות גם יציאה לטיולים מחוץ לבית, להנאה מחיק הטבע ומנופי הארץ, טיולים שיוצרים חברויות חדשות בין האנשים. דיירי הבית יכולים גם לחבור זה לזה ליציאה משותפת לקניות, למשחקי קלפים, ליצירת פאזל או כל פעילות אחרת שמציע הבית לדייריו.

כשאדם יכול לקחת חלק בהנאות החברתיות, הן מסייעות לו להרגיש יותר "בבית”. בדיור מוגן יכול הקשיש לפגוש חברים חדשים וליהנות מהחיים, יותר מאשר אם היה ממשיך לגור בביתו ויוצא מהבית לחוג זה או אחר במתנ”ס הקרוב.

בין המתקנים שמציע בית גיל פז בכפר סבא לדייריו נמצא: מסעדה ובית קפה, ספריה וגלריה, לובי ואולם אירועים, מועדון כושר ואולם ספורט, בריכת שחייה, ספא, שירותי כביסה עד הדלת, תופרת מקצועית, מינימרקט מלא כל טוב, מספרה וסלון לטיפוח ויופי, שירות הסעות למרכז העיר, שירותי בנקאות ועוד. כל אלה מהווים מסגרת מגורים מפנקת ותומכת לדיירים.

דיור מוגן הוא פתרון נוח ואטרקטיבי לקשישים רבים שמעדיפים לגור בו ולא להמשיך ולהתגורר בביתם הריק.

למידע נוסף: דיור מוגן

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם