מחשבים והגיל השלישי

מחשבים והגיל השלישי
כידוע, הטכנולוגיה בימינו מתקדמת באופן מהיר מאוד וחברות סטארט-אפ עם המצאות חדשות צצות כמו פטריות אחרי הגשם. הצעירים כבר רגילים לכך שכל הזמן יוצאים משחקים חדשים, תוכנות מתקדמות למחשב וטכנולוגיות שהופכים את החיים לפשוטים יותר ומקושרים יותר.
לעומת הצעירים, אנשים מבוגרים מאוד מתקשים לקבל את ההתקדמות הטכנולוגית ולשלב אותה בחייהם. הדבר אינו נובע דווקא מטכנופוביה, אלא פשוט כי הם פחות מאמינים שטכנולוגיות אלו יביאו לשיפור באורח חייהם. בנוסף לכך, יכולת הלמידה והזיכרון יורדת עם הגיל והרבה פעמים הם פשוט מוותרים.

טכנולוגיה מתקדמת וגיל הזהב

מבוגרים שלא נחשפו לטכנולוגיות כגון מחשב וטלפונים סלולריים כאשר היו צעירים יותר במסגרת עבודתם לדוגמה, בדרך כלל ממשיכים לחיות היטב גם בלעדיהם. הרוב הגדול של משקי הבית בהם חיים מבוגרים בגיל הזהב לבד (או בזוג), אינו מחזיק במחשב.
גם כאשר מבוגרים כבר רוצים ללמוד את התחום, הם עושים זאת באיטיות יחסית. אם הם מבינים שהמחשב עוזר להם בתחומים מסוימים בחייהם, הם יצליחו לאמץ אותו לחיי היום יום שלהם.
אחד הדברים שמרתיעים מבוגרים ממחשבים ובכלל מטכנולוגיות חדשות הוא ההתפתחות המהירה של התחום, בין אם מדובר במכשירים עצמם ובין אם מדובר בתוכנות ובאפליקציות השונות. גם אם יש תוכנה שהם כבר מכירים והתרגלו אליה, גרסה חדשה של התוכנה עם תכונות חדשות ולפעמים אף ממשק חדש יכול להכניס מבוגרים לבלבול.
גם אלמנטים שונים באינטרנט יכול לגרום לריחוק מהתחום, בגלל כמה דברים:
  • פרסומות קופצות עלולות להסית את תשומת ליבם מפעולה שהם מנסים לעשות
  • סרטונים המתחילים להתנגן מאליהם גם יכולים לבלבל אותם
  • אתרים עמוסים מדי כגון אתרי חדשות המלאים קישורים ללחיצה ותמונות רבות מדי

יתרונות השימוש במחשבים בגיל השלישי

על אף כל הדברים שהוזכרו מעלה היכולים להרחיק מבוגרים מהטכנולוגיה, היינו שמחים לראות את ההורים שלנו ואולי אף את הסבים והסבתות שלנו, משתמשים במחשבים כחלק מחיי היום יום. אז אילו יתרונות יש בכל זאת לשימוש במחשב בגיל מבוגר? הנה כמה דוגמאות:
  • קשר עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים – האינטרנט טומן בחובו אינסוף אפשרויות לתקשר עם אנשים אחרים – רשתות חברתיות, פורומים וכדומה. דרך אלו, ניתן ליצור קשר וירטואלי עם אנשים חדשים ולדון איתם בנושאים שונים או לעסוק בפעולות וירטואליות שונות ביחד.
  • שמירה על קשר עם קרובי משפחה וחברים הנמצאים במיקום מרוחק – ישנן תוכנות רבות כגון סקייפ המאפשרות לקיים שיחות על גבי האינטרנט, כולל שיחות וידאו, עם אנשים אהובים שההתקשרות איתם פחות נוחה דרך הטלפון. כך ניתן לראות אותם על המסך, לדבר ולשתף.
  • שימוש בשירותים שונים – ניתן ללמד את המבוגרים להזמין תור אצל הרופא דרך אתר האינטרנט של קופת החולים (במקום לחכות דקות ארוכות בטלפון), לראות את מצב חשבון העובר ושב דרך אתר האינטרנט של הבנק (במקום ללכת פיזית אל הבנק ולמשוך דף חשבון), להזמין כרטיסים להצגות, ואף לעשות קניות באינטרנט בין אם אלו מתנות או רכישות של אוכל ומוצרים יום יומיים לבית.
  • ניהול הוצאות ורשימות שונות באמצעות תוכנות אופיס השונות (וורד, אקסל וכדומה).
ישנם עוד יתרונות רבים בשימוש במחשב בגיל המבוגר ואלו רק חלק מהם.

איך מלמדים מבוגרים להשתמש במחשב

כפי שציינו בהתחלה, יכולות הלמידה והזיכרון של מבוגרים הולכות ופוחתות עם השנים, ולכן קשה להם יותר ללמוד דברים חדשים, במיוחד כאלה עם פרטים רבים. ובכל זאת, ישנם מבוגרים שרוצים בזה ומוכנים להשקיע זמן למידה והתנסות.
אחת הדרכים הטובות ביותר הוא להצטרף לקורס במחשבים המיועד למבוגרים או לחוג – ההדרכה מותאמת להם והקורס מועבר בכיתת מחשבים מאובזרת ונוחה. פעילות כזו בדרך כלל ניתן למצוא במתנ"ס המקומי או בבית ספר ללימודי מחשב. רק וודאו מראש שאכן מדובר בכיתה המורכבת מאוכלוסייה מבוגרת, כך שהם ירגישו בנוח ויוכלו לעקוב אחרי החומר הנלמד ללא בעיה.
פעילויות כאלו אפשר למצוא גם בבתי דיור מוגן או בתי אבות יוקרתיים, המספקים לדייריהם חוגים כאלו. כאן תוכלו להיות בטוחים שההדרכה מותאמת לאופי התלמידים.
חשוב מאוד! לדאוג לכך שכחלק מהקורס מלמדים אותם גם על הסכנות ברשת. מבוגרים נוטים ליפול למעשי אלימות וגניבות בחיים האמיתיים (מאלו המנצלים את החולשה הפיזית שלהם), וגם ברשת האינטרנט הדבר עלול לקרות – מעשי התחזות, גניבת זהויות וכרטיסי אשראי ועוד. חשוב להיות עם אצבע על הדופק בעניין זה, ולהדגיש בפניהם שכדאי להם להתייעץ לפני שהם עושים פעולות מסוימות.

האם כדאי לרכוש מחשב למבוגרים

הכל תלוי בהם – אם הם מראים התעניינות ורצון להשתמש באפשרויות השונות או אפילו בחלקן, יכול להיות ששווה לרכוש מחשב פשוט יחסית ולא יקר, עם חיבור טוב לאינטרנט (כדי שהאתרים יעלו במהירות ולא יגרמו למשתמשים לקוצר רוח) ומסך איכותי שניתן לכוונן את הבהירות והצבעים בהתאם לצורך (על מנת שהראיה לא תידרדר חס וחלילה).
כמו כן, דאגו שהמחשב יהיה על שולחן יציב, ושהכיסא יהיה ארגונומי ונוח לישיבה ממושכת. אם יש למבוגר בעיית יציבות, אל תרכשו כיסא עם גלגלים שכן הוא עלול להוות סכנה לנפילה. אם יהיה להם נוח ליד המחשב, הם יוכלו לשבת בזמנם הפנוי וליהנות ממנו.

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם