למה חשוב לקרוא בגיל מבוגר?

למה חשוב לקרוא בגיל מבוגר?
עם התקדמות הגיל, תפקודי המוח שלנו מתחילים לרדת, ואנו יכולים להרגיש זאת גם בחיי היום יום כאשר אנחנו מתחילים לשכוח דברים או להתבלבל. כפי שנאמר כבר במאמר על אימון המוח בגיל מבוגר, את האימון צריך להתחיל כבר בשנות ה-40 שלנו. אבל גם אם לא התחלתם מוקדם, תמיד אפשר לנסות ולאמן את המוח על מנת לחוש אפילו בשיפור קל.
אחד הדברים שיכולים לסייע באימון המוח הוא קריאת ספרים, ועל כך במאמר הבא.

כיצד הקריאה משפרת את תפקוד המוח?

ישנם כמה אלמנטים בפעולת הקריאה (ומדובר על קריאה מעמיקה כמובן, ולא על רפרוף קל במקומון) המסייעים לתפקוד המוח:
  • ריכוז – כאשר אנו קוראים ספר, כתבה ארוכה או מאמר, עלינו להתרכז לאורך זמן. עלינו להבין את הכתוב, לא לדלג על מילים, משפטים או שורות.
  • למידה – כאשר אנו קוראים אנו מכניסים מידע חדש למוח וזה מסייע לשמירה על גמישות המוח.
  • זיכרון – המידע החדש נצבר אצלנו ועוזר לשמר ואף לשפר את הזיכרון. אחרי סיום הקריאה של הספר או המאמר, כדאי לספר על כך לאנשים בסביבה שלנו. פעולה זו מאפשרת לנו לשלוף את הפריטים החדשים מהזיכרון, ובכך לשמור עליו.
  • הבנה והקשרים – קריאת סיפור ארוך משפרת ומשמרת גם את ההקשרים שהמוח עושה – ההבנה של סיפור, קשר בין דמויות וכדומה.
מעבר לתפקוד מוח תקין, הקריאה מרחיבה את האופקים ומפתחת את הדמיון, וזה נכון לכל גיל. כמו כן הקריאה היא פעילות איכותית שניתן לבצע בשעות הפנאי לאורך זמן. בנוסף, ניתן לקרוא בכל מקום – מחכים בתור לרופא? נוסעים בתחבורה ציבורית? קחו אתכם ספר בתיק והעבירו את הזמן בכיף.

קריאה ופעילות חברתית

פעילות חברתית סביב קריאת ספרים היא לא דבר חדש. בארץ ובעולם קיימים מועדוני קריאה חברתיים וקהילתיים אליהם ניתן להצטרף תמיד. קוראים ספרים ואז מדברים עליהם ומנתחים אותם. ניתן לעשות פעילות זו עם מנחה מבין עניין ואפשר גם לעשות זאת לבד. למבוגרים יש גם את הזמן להשקיע בתחום זה וכך הם גם שומרים על תפקוד המוח וגם יוצרים קשרים חברתיים סביב התחביב.
בתי דיור מוגן לרוב מתפעלים ספרייה מכובדת, בה קיימים ספרים רבים בעברית ובשפות נוספות להן יש ביקוש מצד הדיירים. כמו כן, בדרך כלל יש גם מועדון קריאה, או קבוצות של קריאה מודרכת. הספרייה היא מקום נפלא להיפגש בו ולדון עם חברים על ספרים שקראתם וגם לקבל המלצות לקריאה עתידית.

קריאת ספרים בעידן הדיגיטלי

מבוגרים רבים סובלים מבעיות ראייה שעלולות להרחיק אותם מקריאת ספרים בגלל הקושי. אבל יש לכך פתרון בעידן הגאדג'טים – קריאת ספרים באמצעות טאבלט.
אמנם אתם כנראה תתגעגעו לדפדוף בדפי הספרים וגם לריח המיוחד שלהם, אבל תוכלו להמשיך לקרוא וגם לשמור על עצמכם ועל הראיה שלכם. הטאבלטים הם קלים לתפעול באופן יחסי ותוכלו ללמוד זאת. היתרון הגדול של קריאת ספר באמצעות טאבלט הוא היכולת להתאים את גודל הפונט, את צבעו ואת צבע הרקע לפי רצונכם, והכי חשוב – לפי הצורך שלכם.
עוד יתרון נחמד של הטאבלט הוא שלא צריך יותר לחכות בתור לספרים בספרייה. פשוט מורידים (בתשלום) את הספר הרצוי ומתחילים לקרוא!


בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם