לגור לבד או בדיור מוגן?

לגור לבד או בדיור מוגן?
הרפואה המודרנית הביאה לגידול ניכר במספרם של הקשישים בעולם כולו וגם בישראל. מציאות זו הולידה סוגיות שלא היו קיימות בדורות הקודמים. כאשר קשישים רבים מסוגלים לנהל אורח חיים עצמאי לחלוטין, צפים ועולים על פני השטח נושאים שאינם קשורים רק לתמיכה הפיזית בקשישים, אלא גם לתמיכה הנפשית והחברתית.

לאחר יציאת הילדים מהבית והפרישה לגמלאות, קשישים רבים מתחילים לתת את הדעת כיצד ימלאו את הזמן הפנוי באופן איכותי וימשיכו לקיים פעילויות חברתיות ותרבותיות מלאי עניין וחיוניות.
 

למה כדאי לאדם מבוגר לעבור לדיור מוגן

ברור שלא קל לאדם מבוגר להחליט לעזוב את ביתו הפרטי ואת הסביבה המוכרת לו. יחד עם זאת, אנשי מקצוע בתחום הגריאטרי מעידים שמבוגרים רבים שחיים בגפם חוששים לגור לבד. הם פוחדים מהתנכלויות אלימות, ממצוקה בריאותית פתאומית שתצריך הזדקקות יומיומית לשירותי סיעוד, ומפני מה שיקרה להם במידה שייבצר מהם להמשיך להיות עצמאיים. הם חוששים שמא לא יוכלו לבצע גם את הפעולות הפשוטות ביותר, כגון רכישת מצרכי מזון, הכנת כוס תה חם, ביקור אצל הרופא או רכישת תרופות בבית המרקחת. השינויים במצב הבריאותי לא תמיד מתחוללים באופן הדרגתי, ולעתים התדרדרות מהירה של הבריאות משמשת גם כזרז להתדרדרותה של היציבות הנפשית.

מרבית הקשישים שואפים לשייכות חברתית ולמגע עם אנשים, הם משתוקקים לשוחח עם אדם קרוב, עם מישהו שיאזין להם, יבין את מצוקותיהם ויתעניין בצרכיהם. אך רובם נבוכים כאשר מעלים בפניהם את נושא הבדידות.

גם לבני הקשישים לא קל. במציאות שבה בניהם של הקשישים עסוקים בחיי היומיום, בגידול ילדים ובעבודה מאומצת, ובמיוחד כשהם גרים הרחק מההורים – הופכת בדידותם של הקשישים למעמסה פיזית ורגשית על הבנים. כאשר נבצר מהילדים העסוקים לספק צרכים אלה, קצרה הדרך עד למצב שבו קצה נפשו של ההורה המבוגר לגור לבד ובבדידות.

אם הוא יכול להרשות לעצמו מבחינה כלכלית לעבור למסגרת של דיור מוגן, הוא בודאי יבחר לעשות זאת ובכך לשפר את איכות חייו. גם מקימי בית גיל פז היו ערים למצב זה והקימו את הבית מתוך החלטה להיערך באופן מכובד וגאה לפרק גיל הזהב ולהציע בית, שפותח בפני כל דייר פתח להמשיך ולהתפתח באופן המתאים לו.

כל אלה הם רק חלק מהשיקולים בהם מתלבטים מבוגרים שבודקים את האפשרות לעבור למסגרת דיור מוגן שבה יזכו לחיי חברה פעילים בצד שמירה ותמיכה בעיתות מצוקה. ואמנם, כאשר מבקשים מהם לציין את הסיבות העיקריות בגינן בחרו במסגרת של דיור מוגן – הם מציינים את הגורמים הבאים:
  • נוחות (תחזוקה שוטפת של הבית מהווה מעמסה לא קטנה על הקשישים)
  • ביטחון אישי (חשש מהתנכלויות וטיפול רפואי זמין)
  • פעילות חברתית והעשרה בהישג יד
כמו בכל העולם המערבי, כך גם בישראל החליטו חברות עסקיות פרטיות לפתח את הנושא של דיור מוגן ולספק את דרישות השוק. היום, ניתן למצוא בישראל דיור מוגן שמתאים לכל כיס, החל מדיור מוגן ציבורי וכלה בדיור מוגן פרטי ברמות שונות של איכות מגורים ושירותים.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם