טיפים לנהיגה בגיל מבוגר

טיפים לנהיגה בגיל מבוגר
לא פעם אנו קוראים בעיתון על נהגים מבוגרים שנקלעו למצבים מסכני חיים על הכביש בגלל בלבול או ליקויים בתפיסה החושית. נהגים נתפסו נוהגים במהירות מופרזת במיוחד, נוסעים נגד התנועה, ועוד. אין להסיק מכך שצריך להפסיק לנהוג בגיל מסוים, אבל כן יש לשים לב לירידה בתפקודים השונים.

נהיגה בגיל מבוגר

לעצם פעולת הנהיגה והנסיעה, יש משמעות גדולה יותר בעיקר בקרב אנשים מבוגרים, ומשמעות זו מתקשרת ישירות לעצמאות שלהם. כאשר אדם יכול לקום, להיכנס לרכב ולנסוע למעוז חפצו – הוא מרגיש עצמאי ושהוא אינו תלוי באף גורם שצריך להסיע אותו.
הנהיגה גם נותנת הרגשה טובה בה המבוגר שנוהג חש שהוא עדיין חד מספיק ובעל תפיסה מרחבית ראויה המאפשרת לו להמשיך לנהוג. פעולת הנהיגה דורשת חושים מחודדים בכל גיל, ובגיל מבוגר נצרך יותר מאמץ מהנהג ככל שעולה הגיל כדי לשמור על נהיגה נכונה ובטוחה.

מה נדרש מנהגים מבוגרים על הכביש?

כאשר נוהגים, בין אם זה על כביש מהיר או דרך עירונית, ישנם כמה דברים שיש להקפיד עליהם:
  • ריכוז – הנהג חייב להיות מרוכז וערני
  • מהירות תגובה – הנהג צריך לקלוט כמות גדולה מאוד של נתונים בו-זמנית ולהגיב בהתאם לכל מצב
  • מצב פיזי – כמובן שלא צריך להיות בכושר גופני יוצא דופן, אבל כן יש לקחת בחשבון שהחזקת ההגה תהיה יציבה, שהידיים והרגליים יהיו חזקות וגמישות מספיק כדי לתפעל את הרכב
  • חושי הראיה והשמיעה – חובה שהנהג יראה וישמע בבירור את הסביבה שלו בזמן הנהיגה, בזמן יציאה וכניסה לחניה ועוד
  • יכולות קוגניטיביות טובות – המוח חייב לתפקד בצורה טובה – בעיות זיכרון או בעיות עם תפיסות מרחביות לקויות עלולות לפגוע ביכולתו לנהוג ולתפקד ברכב שכן ניתן בקלות לשכוח להפעיל משהו ברכב, או לא להבין לפתע איפה הוא נמצא.
כל הדברים המצוינים מעלה דרושים לנהיגה בטוחה בגיל מבוגר, אחרת הסיכוי לתאונה גדל בצורה משמעותית.

טיפים לנהגים המעוניינים להמשיך לנהוג בבטחה בגיל מבוגר

  • אורך הנסיעה – השתדלו לנהוג למרחקים שאינם ארוכים מדי, ובמידה ויש צורך בנסיעה ארוכה, דאגו לבצע עצירות מתוכננות מראש הכוללות חילוץ עצמות, שתיה ואף אכילה במידת הצורך (בעיקר סוכרתיים).
  • תרופות – אם אתם נוטלים תרופות באופן סדיר אתם כבר בטח יודעים מה השפעתן עליכם, שכן ישנן תרופות העלולות לגרום לטשטוש. יש להיזהר במיוחד אם התחלתם ליטול תרופה חדשה שאינכם יודעים כיצד תשפיע עליכם, ולכן לא מומלץ לצאת לנהיגה במקרה כזה, אלא להמתין ולהרגיש את ההשפעה, וכמובן גם לקרוא את הכתוב בהנחיות ואולי אפילו להתייעץ עם הרופא המטפל.
  • טלפון סלולרי – על מנת שדעתכם לא תוסח בזמן הנהיגה, הכי טוב שהטלפון יהיה כבוי ומונח בתיק. כך לא תהיה לכם בכלל אפשרות להתעסק אתו בשום מקרה.
  • התמצאות בדרכים – העדיפו לנהוג למקומות מוכרים אליהם כבר נסעתם בעבר. אם אתם חייבים לנסוע למקום שאינכם מכירים, בקשו הוראות מדויקות או בדקו במפה מבעוד מועד.
  • התנהגות בכביש – אל תריבו עם נהגים אחרים בזמן הנסיעה (גם אם צופרים לכם או שולחים לכם תנועות מגונות), והכי חשוב – שמרו מרחק מהרכב לפניכם בגלל שמהירות התגובה שלכם עלולה להיות איטית יותר.
  • מהירות – סעו בנתיב הימני בקצב שאינו עולה על המהירות המותרת, ובעניין זה כדאי גם לקחת טווח ביטחון מבחינת תזמון הנסיעה – אם קבעתם פגישה בזמן מסוים, קחו עוד כמה דקות על מנת שתהיו רגועים על הכביש ולא תרגישו צורך להעלות את מהירות הנסיעה כדי להגיע בזמן.

אפשרויות תנועה נוספות בגיל השלישי

כמובן שיש עוד מגוון אפשרויות להגיע ממקום למקום בגיל הזה ועדיין לשמור על עצמאות:
  • תחבורה ציבורית – אפשרות זו היא טובה בעיקר לכאלו המתגוררים בערים. התחבורה הציבורית בשנים האחרונות השתפרה וניתן למצוא קווי אוטובוס ורכבת שיביאו אתכם ליעדכם בלי הרבה מאמץ. במידה ואתם בוחרים באפשרות זו, בררו את זמני יציאת האוטובוס או הרכבת, מה משך הנסיעה וכיצד ניתן לשלב בין האופציות בדרך הכי נוחה.
  • מונית – נסיעה במונית היא זו הקרובה יותר לנסיעה ברכב פרטי והעלות היא גבוהה יותר מנסיעה בתחבורה ציבורית. באפשרות זו אתם נהנים מזמינות גבוהה יותר ומביטול הצורך ללכת בין תחנות. למונית יש גם יתרונות לעומת רכב – אין צורך להחזיק ברכב, אין צורך בעלויות נוספות כגון ביטוחים ורישיונות, אתם לא צריכים לנהוג בעצמכם ולקחת סיכון וכמובן שאין צורך לחפש חניה.

עכשיו שהנושא ברור, תוכלו להחליט באיזו דרך אתם מעדיפים להתנייד. הכי חשוב – שמרו על עצמכם והיו מודעים למצבכם.


בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם