טיפים להקלת המעבר לבית דיור מוגן

טיפים להקלת המעבר לבית דיור מוגן
עצם ההחלטה והמעבר לבית דיור מוגן, לרוב אינם קלים מבחינה רגשית עבור המבוגרים. התהליכים הללו מלווים בהרבה רגשות, זיכרונות, שינויים ולקיחת החלטות. תפקיד המשפחה (ילדים, נכדים וכו') הוא להוות כתף תומכת בכל הקשור לתהליך, ועל כך במאמר זה.

החלטה לעבור לבית דיור מוגן

מבוגרים שנמצאים במצב עצמאי לחלוטין הרבה פעמים לא ששים לעבור לבית דיור מוגן או בית אבות שכן הם בטוחים בעצמם ובעצמאות שלהם. אבל הביטחון העצמי הגבוה (שהוא כמובן דבר טוב לכשעצמו) יכול לגרום לשאננות ולחוסר מחשבה על הבאות.
ככל שהזמן עובר, נערמים קשיים שונים, פיזיים ומנטליים, על האדם המבוגר ועדיין הוא ייחשב לעצמאי. ההליכה הופכת איטית יותר, החשק לצאת לפעילויות יורד, היציבות הגופנית מתערערת ועוד. קשיים אלו עלולים להביא בסופו של דבר לדיכאון, הימנעות מיציאה מהבית, הימנעות ממפגשים משפחתיים וחברתיים וכדומה.
הדיור המוגן נותן לדייריו סוג של ביטחון אישי ורוגע כאשר כל הפעילויות נמצאות כבר במקום, וכך גם רוב השירותים הניתנים לדיירים – חדר אוכל, מתקני ספורט, מרפאה, מרחבים ציבוריים, אירועי תרבות והרצאות, ועוד. כמו כן, המפגש עם חברים קל ופשוט כי כולם גרים יחד באותו המתחם.
קבלת ההחלטה עצמה כדאי שתיעשה בלב שלם על ידי המבוגר שעומד לעבור בפועל. גם אם המשפחה תומכת ורוצה בכך, שכן הדבר ייתן גם להם ביטחון, לא כדאי ללחוץ מדי כי הדבר יכול ליצור אנטגוניזם אצל ההורה או ההורים.

תמיכת המשפחה לפני ההחלטה על המעבר לבית דיור מוגן

הנה כמה טיפים למשפחה התומכת בהורים המבוגרים שעוד לא החליטו על מעבר לדיור מוגן:
  • הציעו להורים לבוא איתם לסיור ב-2-3 בתי דיור מוגן פוטנציאליים כדי להתרשם. דאגו לקחת אותם למקומות בהם הפעילויות מתאימות להורים, כלומר אם ההורים אוהבים לשחות לדוגמה – דאגו שתהיה בריכה השייכת למקום, אם הם אוהבים לעסוק במלאכת יד – דאגו שבמקום מתקיימים חוגים איכותיים בסוגי מלאכת היד השונים, וכדומה.
  • במידה ובית הדיור המוגן מציע ימי התנסות הכוללים לינה במקום והשתתפות בפעילויות – הציעו זאת להורים ואם נסו להצטרף (במיוחד אם מדובר בהורה יחיד).
  • במידה ויש להם חברים טובים המתגוררים כבר בדיור מוגן, נסו ליצור שיחה על אותם חברים, ועל החוויה שלהם, ואף נסו ליזום ביקור של הוריכם אצל החברים (במידה ועוד לא היו שם).
  • אם ההורים גרים רחוק מכם, תוכלו להציע להם שבית הדיור המוגן יהיה קרוב אליכם יותר, מה שיאפשר לכם להיפגש יותר והם יוכלו להתראות לעיתים קרובות יותר עם הנכדים והנינים.

מעבר לדיור מוגן – איך עושים זאת נכון

אם ההורים החליטו לעבור לדיור מוגן תוכלו לסייע להם במעבר בכמה אופנים:
  • בצעו יחד איתם את כל הבירורים לגבי המצב הכלכלי והאפשרויות העומדות בפניהם מבחינת מסלולי התשלום השונים.
  • היו נוכחים בעת המשא ומתן ועזרו להם בקריאת החוזה והתנאים וכך גם בעת החתימה על החוזה.
  • סייעו להם בקבלת ההחלטות על הציוד והחפצים אותם ייקחו איתם לביתם החדש – חלק זה של המעבר עלול להיות מאוד רגיש. לכן מומלץ לעבור איתם יחד על תכולת הבית ולהכין רשימה מסודרת של החפצים והאם יעברו איתם או יישארו  בבית. במידה ומוכרים את הבית, ועדיין רוצים לשמור חפצים שאין להם מקום בדירה החדשה, בדקו אפשרות של יחידות אחסנה לטווח ארוך.
  • לאחר המעבר, בקרו אותם לעיתים קרובות ואף הצטרפו אליהם מדי פעם לפעילויות השונות אליהן ניתן להצטרף, כגון הרצאות. כמובן שבדרך כלל מצמידים לדיירים החדשים דיירים ותיקים יותר על מנת ש"ייכנסו לעניינים" אך גם דרבון מצדכם יסייע מאוד.
  • השתדלו לקיים בדירה החדשה מדי פעם אירועים משפחתיים קטנים כמו מסיבת יום הולדת או הדלקת נר בחנוכה.
  • היו בקשר עם צוות בית הדיור המוגן כדי לוודא שההורים אכן משתתפים בפעילויות ושהם חיוניים.
כל התמיכה המשפחתית הנ"ל תתן תחושה טובה ורגועה להורים. חשוב מאוד ששום דבר בתוך התהליך הזה יתקיים תחת לחץ אפילו שברור שאתם רוצים בטובתם.
לחצו כאן לקריאה מורחבת על ההחלטות מה לארוז במעבר לדיור מוגן (קישור למאמר אחר)


בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם