זוגיות בגיל השלישי

זוגיות בגיל השלישי
עבור רבים מאיתנו, נושא הזוגיות בעת ההזדקנות, הוא משהו שמעולם לא נתנו עליו את הדעת. אנחנו פשוט מצפים להזדקן יחד עם בחיר או בחירת ליבנו… אבל אז יש בינינו כאלה שמוצאים עצמם מתמודדים עם גירושין או עם מוות של בן הזוג האהוב, ומגלים שהחיים אינם מפסיקים כאשר הזוגיות מסתיימת.

בעידן המודרני, כאשר תוחלת החיים מתארכת, אנשים רבים מוצאים את עצמם (כתוצאה משילוב של נסיבות), חיים במחצית השנייה של חייהם בחברת בן זוג אחר מאשר במחצית הראשונה. החזרה לסצנת הדייטים, שלא לדבר על יצירת מערכת יחסים חדשה בשלהי החיים, מרתיעה בהתחלה, אולם הדבר אינו חייב להיות כך.

יש מספר יתרונות לגיל המבוגר, ואחד החשובים הוא שמבוגרים יותר מודעים לעצמם, מכירים יותר מצעירים את החולשות והחוזקות שלהם, ויודעים היטב מה הם אוהבים ומה לא. מודעות זו מוסיפה רבות לביטחון העצמי שלהם. מבוגרים מעריכים יותר את הדברים האמיתיים בחיים, את החברות, את היכולת לשוחח, ושלא כמו הצעירים, הם לא פועלים באימפולסיביות ובחוסר מחשבה, ומסוגלים לבסס מערכות יחסים אמיצות וגם רומנטיות.

סרטי הקולנוע ההוליוודיים עלולים להטעות אותנו כאילו זוגיות רומנטית מתרחשת רק כשאנחנו בשנות העשרים לחיינו. בכל אותם סרטי אהבה מתקתקים מככבים בדרך כלל שחקנים צעירים ויפים, כך שאנו עלולים לחשוב שרומנטיקה בקרב בני הגיל השלישי אינה באה בחשבון. אבל מסקנה זו ממש רחוקה מהמציאות ומן האמת. רומנטיקה וזוגיות אצל בני הגיל השלישי לא רק שהיא אפשרית, אלא יכולה להיות המתוקה מכל רומן אחר שחווינו במהלך החיים.

חלק ממחשבה מוטעית זו מקורה בשתי הנחות שגויות שקשורות לאנשי הגיל השלישי – הראשונה היא שאנשים מבוגרים לא מסוגלים לפעילות מינית. אין הנחה שגויה מזו. מיניות היא מרכיב בריא בכל שלב בחיי האדם הבוגר, ואנשים בשנות החמישים לחייהם מסוגלים לפעילות מינית ממש כמו בני הנוער, אם כי כנראה באופן זהיר יותר.

ההנחה השגויה השנייה היא שגם אם מיניות אינה חלק מהעניין , מבוגרים אינם אנשים רומנטיים, ולכן רומנטיקה בגיל מבוגר אינה קיימת. אבל האמת היא שההפך הוא הנכון.

אם נעקוב אחר דפוסי הצפייה בסרטים של בני הגיל השלישי נהיה עדים לכך שהם בעלי תאבון בריא לקומדיות רומנטיות. מה שמוכיח שרומנטיקה ומערכות יחסים רומנטיות מעוררות אצלם עניין רב.
 

לגלות מחדש את הרומנטיקה בגיל הזהב

תקופת הפרישה לגמלאות היא זמן לידתה מחדש של הגישה הרומנטית. זוגות נשואים עשויים לראות כיצד הרומנטיקה חמקה מהם במהלך שנות הנישואים כאשר מרבית תשומת הלב ניתנת לאו דווקא לרומנטיקה, אלא ללחצי הפרנסה וגידול הילדים. לחצים אלה מסיטים את כל האנרגיה הרגשית והמנטלית שצריך היה להשקיע ברומנטיקה. לכן, כאשר זוגות נשואים מתבגרים יחדיו עד לשנות הפרישה מעבודה, הם מגלים לפתע את רגש האהבה שחוו בצעירותם, מבינים מדוע מלכתחילה התאהבו זה בזו וחווים תקופה רומנטית חדשה, מרנינה ומרגשת לשניהם.
 
 

חיים בבית דיור מוגן כהזדמנות לזוגיות חדשה

מגורים של קשיש או קשישה ללא בת\בן זוג בבית גיל פז היא הזדמנות מצוינת עבורו לפגוש דייר\ת שמתאימים בדיוק עבורם ולהתחיל ברומן חדש, מרגש וחווייתי גם בגיל השלישי. לא חסרות מסגרות חברתיות בדיור המוגן וקיימות אפשרויות רבות להכיר חברים ובני זוג חדשים.

למידע על: דיור מוגן

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם