ויטמינים לבני גיל הזהב

ויטמינים לבני גיל הזהב
עם ההזדקנות, כוחו של הגוף לקלוט ולספוג ויטמינים חיוניים נחלש, הן עקב הזדקנות רקמות ואיברים והן כתוצאה ממחלות, תזונה לא נכונה וירידה בפעילות ובכושר גופני.
בשנת 2001, משרד הבריאות, בשיתוף עם ועדת מומחים פרסם המלצות לגבי דרישות מינרלים, ויטמינים לבני גיל הזהב. על כן המליץ על נטילת תכשיר אשר מספק 50% מהקצובה היומית המומלצת והכולל ויטמינים ומינרלים כגון: ויטמין B12, ויטמין B6,  חומצה פולית, מנגן וכדומה.
הועדה גם המליצה שלא לקחת תוספים אלו ללא אישור רופא, מאחר ונטילת יתר של הוויטמינים: ברזל, וויטמין K, ויטמין A, ויטמין C, וויטמין E – עלול לגרום לתופעות לוואי קשות.
בנוסף, מאחר ומחסור בוויטמין D נפוץ בקרב אנשי גיל הזהב, המליצה הוועדה לכלול אותו בכמות של 100% מהקצובה היומית.

תוספי תזונה למבוגרים יתרונות

כבר החל מגיל 50 מומלץ לבדוק את תזונתכם ולהרכיב תפריט המבטיח שהמרכיבים הקלוריים והתזונתיים החיוניים יהיו חלק מהתזונה השגרתית. ניתן לשם כך לפנות לדיאטן/ית קליניים.
תוספי תזונה כוללים ויטמינים וגם חומצות אמינו, אנזימים ועוד רכיבים להם חלק חשוב בתזונת האדם.
תוספי תזונה אינם מחייבים מרשם רופא אך מומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילת תוספי תזונה ובמיוחד אם אתם חולים במחלה כרונית, נוטלים תרופות באופן קבוע.
היתרונות של תוספי תזונה הם בזמינותם (כאמור ללא מרשם רופא), בסיכון הנמוך יחסית בנטילתם, ובקלות נטילתם (הם באים בתצורות שונות – כדורים, כמוסות ועוד). הם יכולים לכלול ויטמין או מינרל יחיד או תערובת, כך שבכדור אחד ניתן לכסות צרכים רחבים למדי.
כמו כן, קשה מאוד למדוד באופן ברור את כמות הויטמינים והמינרלים הנצרכים בדרך של מזון כאשר תוספי מזון נותנים כמות מדודה וברורה כך שקל יותר לוודא שהצרכים מכוסים על ידם.
חשוב לזכור כי לא כל תוסף תזונה הוא בהכרח יעיל ולא כל פרסומת הטוענת יעילות בהכרח נכונה עבורכם. הנושא עדיין נמצא במחקרים רבים אך לחלקם של תוספי התזונה כבר יש עדויות להשפעתם החיוביות ואף התייחסות והמלצות של משרד הבריאות.

מה זה מולטי ויטמין

מולטי ויטמין הנו קשת רחבה של ויטמינים ומרכיבים חיוניים המאוגדים בכמוסה אחת כך שבמקום לקחת כדורים רבים ניתן בכדור אחד לכסות את הצרכים היומיים של הגוף בויטמינים. המולטי ויטמינים קיימים בשילובים שונים וחשוב להתייעץ עם רופא או דיאטן קליני על מנת לבחור בשילוב הנכון עבורכם. חשוב לזכור כי הוכחות על יעילות של מולטי ויטמינים אינן חד משמעיות ועדיין שנויות במחלוקת ונטילת מולטי ויטמינים אינה מהווה תחליף לתזונה נכונה, בריאה ומאוזנת.

מולטי ויטמין לגיל השלישי

משרד הבריאות מפרסם רשימת המלצות בנושא וקובע כי רצוי להשלים את צריכת הויטמינים והמינרלים היומית אשר אינה מושגת בדרך תזונה רגילה עבור סיבים תזונתיים, סידן, ויטמין D, וויטמין B12. עבור ויטמינים ומינרלים אחרים משרד הבריאות ממליץ על התייעצות עם רופא או דיאטן קליני.

מולטי ויטמין לנשים מעל גיל 50

גיל המעבר מביא איתו מכלול של תופעות ובעיות עבור נשים וביניהם:
ירידת רמת האסטרוגן, שינויים הורמונליים, עליית כולסטרול, התפתחות של מחלות לב, טרשת עורקים, אוסטיאופורוזיס, גלי חום ודופק מהיר, עייפות או בעיות שינה, מיגרנות, יובש בנרתיק, דלקות בדרכי השתן ועוד.
בגילאים אלה מומלץ על התאמת דיאטה ופעילות גופנית על ידי אנשי מקצוע. מולטי ויטמינים עבור נשים בגיל המעבר, הכוללים ויטמינים ומינרלים חיוניים עשויים לשפר אל איכות חייהן ולהביא להקלה בתקופת המעבר. למשל תוסף ויטמין D וסידן נחשב מועיל למניעת אוסטיאופורוזיס.
כאמור, חשוב ומומלץ לפני נטילת תוספי מזון כלשהם להתייעץ עם רופא או דיאטן קליני על מנת לוודא שהם נחוצים ומועילים עבורכן על פי מצב בריאותכן ובהתבסס על התרופות שאתן לוקחות כבר.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם