הורים מזדקנים – להתכונן לשעת משבר

הורים מזדקנים – להתכונן לשעת משבר
לא מעט בנים מבוגרים לא מכינים את עצמם למשבר רפואי שעלול לעבור על הוריהם בגיל מתקדם. שילוב של תוכנית מניעה יחד עם ידע, מעורבות והכנה – יכול להבטיח שההורים שלכם יקבלו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר האפשרי, כאשר המשבר אכן מתרחש.

בין אם ההורים שלכם חיים בביתם, במסגרת דיור מוגן, או אתכם, אין דבר מפחיד יותר מאשר לראות את אבא או אימא בשעת חירום רפואי משמעותי. לעיתים קרובות, הפעם הראשונה שבה אנו בכלל מבינים שההורה שלנו מזדקן וזקוק לעזרתנו, היא כאשר אנחנו מקבלים שיחת טלפון מבית חולים שמודיעה לנו שיקירנו נמצא בחדר מיון. ובכל זאת, יש דרכים באמצעותן ניתן להבטיח שגם אתם וגם ההורים שלכם יהיו מוכנים לכל מקרה של שעת חירום.
 

מניעה

גרם אחד של מניעה שווה קילוגרמים של תרופות. אמירה פשוטה זו צריכה להיות המנטרה של כל מי שמטפל בהורים מבוגרים. ההבטחה שהאדם המבוגר מקבל טיפול רפואי הולם באופן קבוע, ולוקח את תרופות המרשם באופן סדיר, יכולה ללכת כברת דרך ארוכה לקראת מניעתו של מצב חירום רפואי. ככל שגיל ההורים שלכם יותר גבוה, כן חשוב לחפש סימנים לכך שאולי הנם נזקקים לעזרה בניהול הבריאות שלהם. במקרים שאתם חוששים שאי אפשר לסמוך עליהם, וודאו שהם מקבלים טיפול ראוי ומגיעים לכל פגישה שנקבעה להם עם רופאים ומומחים.

הדברים הם פחות קריטיים כשמדובר באנשים מבוגרים שבחרו להתגורר בדיור מוגן. בבית גיל פז, למשל, הצוות המסור של הבית יקדיש תשומת לב מיוחדת ויעקוב אחר אותם דיירים שנמצאים במשבר רפואי כלשהו וצריכים ליטול תרופות מסוימות או להגיע לפגישה עם רופא מומחה.
 

ידע

אין דבר יותר מתסכל מאשר תחושת חוסר האונים כאשר אנחנו לא יכולים לתת מענה לשאלות פשוטות שנוגעות למצבם הרפואי של ההורים המתבגרים שלנו, בעיקר בעיתות משבר רפואי. לעיתים קרובות, אי ידיעה של הבנים – אילו תרופות נוטל ההורה הקשיש והתנאים הרפואיים בהם הוא שרוי – יכולה להיות יותר מאשר רק מתסכלת. היא גם יכול לגרום לסיבוכים, או גרוע מכך, לעיכובים במתן הטיפול הדרוש בשעת חירום רפואי. לכן, מומלץ לאסוף מידית את כל המידע בתחום זה ולשמור אצלכם העתקים (העתקי מרשמים ורישום התרופות שההורה לוקח).
 

מעורבות

היו מעורבים! הדרך היחידה להבטיח שאתם יודעים מה קורה עם ההורים שלכם, היא להיות מעורבים. שבו עם אבא ואימא ושוחחו איתם לגבי הרצונות שלהם במקרה של משבר רפואי. עזרו להם להעלות את הדברים על הנייר. אם יש צורך, גשו איתם לרופא כך שתדאו בדיוק את מצבם הרפואי ואת התרופות שהם צריכים לקחת. ככל שההורים שלכם יותר מתבגרים, כך המעורבות שלכם הופכת לחשובה יותר. חשבו על מצב חירום שבו הם לא יוכלו לדבר בעצמם, ואתם תצטרכו להסביר לרופא במקומם.
 

הכנה

ההתכוננות למצב חירום רפואי, לפני שהוא מתרחש, משפרת את שלוות הנפש גם שלכם וגם של ההורים שלכם. וודאו שעל מקרר ההורים תלויה רשימת התרופות שלהם, מצבם הרפואי והרופאים שצריך לדבר איתם במקרה חירום. עדכנו את הרשימה כל העת.

כולנו מקווים שההורים אף פעם לא יעמדו בפני מצב חירום, אבל אם איתרע המזל והדבר קורה, חשוב שתהיו מסוגלים להתמודד היטב עם המצב ולהגיש להורים את הטיפול הטוב ביותר האפשרי.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם