דיור מוגן סיעודי מורכב

דיור מוגן סיעודי מורכב
טיפול באדם אהוב עם דמנציה מתחיל לשאוב עם הזמן יותר מדי אנרגיה מבן המשפחה המטפל. האגודה האמריקאית לאלצהיימר למשל, מציינת כי יותר מ-15 מיליון אנשים מקדישים זמן ואנרגיה לטיפול באדם אהוב עם מחלת אלצהיימר או עם דרגות דמנציה שונות, אבל לפעמים עלויות סיעוד זה הופכות להיות גבוהות מדי. המטפלים לא יכולים לשאת בנטל של מתן טיפול רפואי בבית מבלי לסבול בעצמם ממתח ומחלה. בשלב זה, כאשר נטל הטיפול בבית הופך לכבד מנשוא, ייתכן שהגיע הזמן לשקול אם להעביר את בן המשפחה האהוב למוסד טיפולי סיעודי לבני גיל הזהב.

מספר פסיכולוגים ציינו כמה סימנים שמאפשרים לזהות שלא ניתן יותר לטפל בבן המשפחה שסובל מדמנציה או אלצהיימר במסגרת הבית ויש להעבירו לדיור מוגן סיעודי או סיעודי מורכב:
  • תהיה ובלבול – בשלבים המאוחרים יותר של הדמנציה נשקפת סכנה למבוגרים המבולבלים כי הם מועדים יותר לנפילות ולפציעות.
  • תופעת Sundown (שקיעה) – תופעה נפוצה בקרב חולי האלצהיימר שמלווה בבעיות התנהגות ובלבול שמתחילות לצוץ בשעות הערב
  • תוקפנות – זו יכולה להיות תוקפנות מילולית, פיזית ואפילו מינית וקורית יותר בקרב אנשים עם דמנציה.
  • בעיות בטיחות בבית – כשמרגישים שהשהייה בבית של חולה הדמנציה או האלצהיימר כבר אינה בטוחה.
  • הסלמה בטיפול – הטיפול הנדרש הוא מעבר לכוחותיו של בן המשפחה.

מה ההבדל בין דיור מוגן סיעודי לסיעודי מורכב?

ובכן, מהבחינה הרפואית והתפקודית יש הבדל בין שני סוגים אלה:
  • החולה הסיעודי מתנועע בכסא גלגלים או מרותק למיטה עקב מחלה כרונית או מנטלית. חולים אלה נזקקים לטיפול סיעודי צמוד כדי לבצע את המשימות היומיומיות הבסיסיות. בין החולים הסיעודיים נמנים גם אנשים שסובלים מדמנציה ואלצהיימר. חולה סיעודי יכול גם להמשיך להתגורר בביתו כשהוא זכאי לסיוע במימון מטפלת מהביטוח הלאומי.
  • החולה הסיעודי המורכב נמצא בסיכון בריאותי מיידי וגבוה. מצב זה מצריך טיפול נוסף על הטיפול שמקבל חולה סיעודי. הכוונה היא לחולים שמחוברים למכונות הנשמה או הזנה על מנת שגופם יוכל להמשיך לפעול. מטבע הדברים חולה סיעודי מורכב לא יכול להמשיך להתגורר בביתו והוא זקוק להשגחה רפואית צמודה. חולה שכזה יאושפז במחלקה לסיעוד מורכב.
בעיקרון, מסגרת דיור מוגן מיועדת למבוגרים עצמאיים שרוצים ליהנות מדירת מגורים ברמה גבוהה ומחיים איכותיים עשירים במגוון של פעילויות חברתיות ותרבותיות. אבל, גם אנשים שזקוקים לסיעוד מורכב יכולים להתגורר היום במסגרת דיור מוגן.

בתי דיור מוגן רבים, כמו גם בית גיל פז, הקימו במסגרת הבית מחלקה סיעודית. מחלקות אלה מיועדות בדרך כלל לדיירי הבית שבריאותם התדרדרה והם זקוקים לסיוע או לטיפול רפואי צמוד. אך גם בני גיל הזהב שלא מתגוררים בדיור המוגן יכולים לבחור לעבור למחלקה הסיעודית שבדיור המוגן כדי לקבל טיפול רפואי ואישי מקצועי ומסור ולהתגורר במסגרת איכותית.

בבית גיל פז פועלת מחלקת סיעוד מתקדמת וחדישה ברישיון משרד הבריאות שמציעה גם שירותי סיעוד מורכב.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם