דיור מוגן מאיזה גיל

דיור מוגן מאיזה גיל
רבים מאתנו מעדיפים לא לחשוב על נושא המעבר לבית דיור מוגן ולדחות את ההחלטה למועד בו כבר לא תהיה ברירה. כל עוד אנחנו מרגישים טוב, פעילים ועצמאיים, אין סיבה לחשוב על מעבר לדיור מוגן, נכון? האמת היא שלא. המשיכו לקרוא ותבינו מתי כדאי להתחיל לחשוב ולעבור לדיור מוגן.

האם כדאי לעבור בגיל מוקדם לבית דיור מוגן?

קיימות המלצות שונות בנושא, כאשר רובן מכוונות לסביבות גיל 60+ וגיל הפרישה מעבודה, וחשוב להבין קודם שבית דיור מוגן מיועד לאנשים מבוגרים עצמאיים ופעילים (לאחר פרישה מהעבודה) והמקום מספק להם סביבה תומכת ודינמית להמשך חיים פעילים בתוך מסגרת מפנקת אשר נותנת פתרון לכל צורך ובעיה שיכולה לצוץ בהמשך החיים.
למעשה, ככל שמחכים לעת בה לא תהיה ברירה (מחלה, ירידה ביכולות להיות עצמאי וכדומה) כך המעבר לדיור המוגן יהיה יותר קשה מאחר ויתבצע מתוך אילוץ ולא מבחירה. כאשר מבצעים את המעבר לדיור מוגן מוקדם, זה נותן לנו זמן לחקור את הנושא, לבחור את דיור המוגן המתאים לנו בלי לחץ, בידיעה וכהחלטה עמה אנחנו שלמים. כאמור במקרה זה המעבר הרבה יותר קל לנו גם נפשית כי מדובר בהחלטה מושכלת ולא בגזירה או אילוץ. קחו בחשבון שמעבר לדיור מוגן לפעמים דורש היערכות כלכלית לא קטנה - הכנת הבית בו אתם גרים להשכרה וניהול השכרתו או שאולי תבחרו למכור אותו. גם זה פן שחובה לחשוב עליו ולפעול בהתאם.
מעבר לדיור מוגן בגיל מוקדם יותר יספק לנו את השקט הנפשי שאנחנו עוברים לגור במקום בטוח שיוכל לספק את צרכינו העתידיים הן הרפואיים והן החברתיים. נוכל גם ליהנות מסביבת חיים דינמית עם שפע פעילויות, ספורט, תחביבים, ועם אנשים דומים לנו, וגם ליצור קשרים חברתיים חדשים וכל זאת בדירה פרטית משלנו. פשוט מעתיקים את המגורים שלנו למקום שיוכל לתת לנו מענה לכל צורך בהמשך החיים. לכן המעבר לדיור מוגן בגיל מוקדם ככל הניתן מהווה תכנון נכון ונבון להמשך חיינו.
אגב, גם אם לא מעוניינים לעבור ישר אחרי הפרישה, אלא כמה שנים אחר כך, כדאי לעשות את ההחלטה לגבי המעבר, ואף לתת לו תאריך יעד.

דיור מוגן לא רק לקשישים

כפי שראינו קודם, בעצם דיור מוגן מיועד למבוגרים פעילים ועצמאיים אשר מחפשים סביבה תומכת ומתאימה להמשך החיים שלהם. נכון שדיור מוגן מספק את כל השירותים לטיפול ותמיכה בקשישים וזו בדיוק אחת הסיבות למה כדאי לעבור לדיור מוגן, אבל מומלץ ועדיף הרבה יותר לעבור לדיור מוגן עוד כשאנחנו פעילים ועצמאיים כך שנוכל ליהנות יותר מהיצע הפעילויות והשירותים הניתנים במסגרת הדיור המוגן, לרכוש חברים חדשים ולהסיר את הדאגות. כל זאת בידיעה כי אם בהמשך נזדקק לתמיכה נוספת בעקבות ירידה ביכולות, כל המענה כבר יהיה קיים וזמין בדיור המוגן מבלי שנצטרך להתחיל לחפש מקום מחייה מתאים אחר לו היינו נשארים בביתנו הקודם.
פשוט חשבו שאתם מעתיקים את המגורים שלכם לסביבה הנותנת מענה לכל הצרכים שלכם מעבר לדלת ביתכם וקיבלתם דיור מוגן. המעבר המוקדם לדיור מוגן יאפשר לנו לרקום חיים חדשים, לרכוש חברים, להשתתף ביותר פעילויות (הכל נמצא במקום) במקום לעבור לסביבה חדשה בזמן שאנחנו כבר חלשים יותר ויהיה לנו קשה יותר להתמודד נפשית עם המעבר. כאשר המעבר לדיור מוקדם מגיע בעקבות החלטה שלנו, החלטה שקולה ולא בלחץ של רגע האחרון, תוך בחירת המקום המתאים לנו יותר, לא רק שיהיה לנו קל יותר אלה שאפילו יהיה לנו כיף. נוכל ליצור לנו את הסביבה הביתית החדשה בנחת, ומיד להתחיל ליהנות מכל הדברים הטובים שדיור מוגן מציע לנו.

מהו הזמן הטוב ביותר לעבור לדיור מוגן?

הזמן הטוב ביותר למעבר לדיור מוגן הוא הזמן בו אתם יכולים לקחת את ההחלטה בצורה מושכלת, ללא לחצים, כשאתם יכולים לקחת את הזמן לבחון את החלופות המוצעות, את האזורים השונים, הסביבה, השירותים והמתקנים המוצעים, לבחור בדירה המתאימה לכם ולתכננן ולעצב אותה על פי רצונכם וצורכיכם. מתי זה? עדיף לקחת את ההחלטה ולבצע את המעבר כאשר אתם בכושר מלא הן בריאותית והן נפשית, שזו תהיה החלטה שלכם ושתהיו שלמים עם ההחלטה. כך תבטיחו לעצמכם מעבר קל ואפילו מהנה. כמו ברפואה, עדיף להקדים ולתכננן מראש, למצוא פתרון לכל בעיה עתידית שעשויה לצוץ,  אז עשו לעצמכם טובה, תתחילו לבדוק מוקדם ככל הניתן, תחשבו, תשוו את האפשרויות השונות ותבצעו את המעבר בידיעה ומתוך בחירה חכמה בריאה לעתיד בטוח ומוגן עבורכם ועבור בן/בת הזוג שלכם.
אם חלילה תזדקקו בעתיד לטיפול סיעודי, כדאי לבחור בבית דיור מוגן שמציע גם מחלקה סיעודית במידת הצורך, כך שהמעבר יהיה כבר בתוך מסגרת המוכרת לכם. הדבר גם יקל על בן הזוג במידה ואתם עוברים לדיור מוגן כזוג - תוכלו להמשיך להיות קרובים אחד לשני, בלי צורך בנסיעות על מנת לבקר. ת כמו כן, המעבר לדיור מוגן בגיל מוקדם יסיר לא מעט דאגות מבני המשפחה ומהילדים שלכם שכמובן דואגים לכם. עצם הידיעה עבורם שאתם חיים במסגרת תומכת הנותנת מענה לכל צורך, תאפשר להם להיות שלווים יותר. הם גם יוכלו לבקר אתכם בביתכם בדיור המוגן. אם כך, המעבר לדיור מוגן בגיל מוקדם ככל הניתן מהווה החלטה נבונה שתספק לכם שקט נפשי, חיים שלווים ומהנים וגם תספק רוגע לבני המשפחה שלכם.
 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם