דיור מוגן במרכז – הטכנולוגיה לעזרת המלחמה בבדידות

דיור מוגן במרכז – הטכנולוגיה לעזרת המלחמה בבדידות
חשוב שאנשי מקצוע שמטפלים באנשים מבוגרים יהיו מודעים לכלים שזמינים היום על מנת לעזור לחבר בין אנשים מבוגרים לבני המשפחה שלהם. בואו ננסה להילחם בבדידות ובדיכאון בכלים ובטכנולוגיה של המאה ה-21. 

סכנת הבדידות

בדידות היא בעיה רצינית בקרב אנשים מבוגרים. הנתונים האחרונים של מפקד האוכלוסין שנערך בארצות הברית מגלים שכמעט 10 מיליון אמריקאים מבוגרים מעל גיל 65, חיים לבדם. המפקד מראה גם שיש אדם בודד אחד על כל ארבעה משקי בית במדינה. בנוסף, מגזין לסוציולוגיה פרסם ממצאים לפיהם האמריקאים הממוצעים מסתמכים רק על שני חברים איתם הם מרגישים בנוח ואיתם הם ממתיקים סוד או דנים בנושאים רציניים. המכון הלאומי לבריאות הנפש ציין שכמעט 16% ממקרי המוות מהתאבדות, היו של אנשים מעל גיל 65.

תוכניות לקשר משפחתי שפותחו בארצות הברית פיתחו דרכים לקשר בין קשישים שמתגוררים במסגרת דיור מוגן במרכז או בכל אזור אחר, לבין בני המשפחה, בין אם הם מתגוררים בקרבת מקום או בחלק אחר של המדינה.

בדידות, שעמום וחוסר ביטחון עצמי מובילים קשישים רבים לשקול התאבדות, במיוחד גברים מעל גיל 65. לדברי מומחים, אנשים שאין להם רשת חברים מוצקה של בני משפחה וחברים, או שיש להם מיומנויות חברתיות עלובות שמונעות מהם לפתח מערכות יחסים – נמצאים בסיכון גבוה לחוות בדידות בגיל מבוגר.

עם זאת, הודות להתפתחויות בתחום הטכנולוגיה המודרנית, יש היום דרכים להילחם לא רק בבדידות, אלא גם בבידוד של אנשים מבוגרים.
 

היתרונות של הטכנולוגיה הוירטואלית

בין אם אתם מתגוררים בבית דיור מוגן במרכז קרוב מאוד לילדים, או בצפון הרחוק, הטכנולוגיה פיתחה כל מיני גאדג’טים שמאפשרים להציג, לשמוע ולדבר עם בני משפחה רחוקים. ונזכיר רק כמה מהם: סקייפ, ווטסאפ ועוד.

  • ארוחות משפחתיות וירטואליות – באמצעות השימוש במחשבים, מצלמות מחשב ומיקרופונים, משפחות שמפוזרות ברחבי הארץ, או אפילו בחו”ל, יכולות לשבת יחד לארוחת ערב. המערכת יכולה להודיע בכל פעם שאדם מתיישב לאכול. בני המשפחה האחרים שמחוברים למערכת יקבלו התראה ויוכלו לשבת במטבח שלהם וליצור אינטראקציה עם יקירם שנמצא רחוק אבל קרוב ללב.
  • חיבור בעזרת תמונות דיגיטליות – אנשים מבוגרים בודדים יכולים להתחבר לבני המשפחה באמצעות טלפון שמחובר ל-Wi-Fi או לפס רחב, מאפשר לראות תמונות שנשלחות מהצד השני של הרחוב, המדינה או אפילו מכל רחבי העולם.
  • וואטסאפ – תוכנית זו בטלפון החכם מאפשרת לכם להתחבר ישירות בהודעות כתובות, שליחת תמונות, שליחה של וידיאו קצר או הקלטה קולית קצרה. הוואטסאפ מאפשר יצירת קשר מיידי בין האדם המבוגר ובני משפחתו ומסייע להסרת תחושת הבדידות.

בנוסף לטכנולוגיה, בני משפחה וחברים מוזמנים ליצור קשר עם יקיריהם המבוגרים באמצעות הטלפון, ביקורים סדירים וחליפת מכתבים מסורתית. קשר זה מבטיח שמישהו איכשהו מקפיד על מגע יומיומי עם אבא או אמא, גם אם הם מתגוררים באזור אחר.

עזרו למבוגרים להילחם בבדידות. עזרו להורים המזדקנים להישאר מחוברים לעולם, גם אם אתם לא יכולים להיות שם בשבילם באופן אישי בכל יום. נצלו את היתרון של הטכנולוגיה הוירטואלית כדי להפחית את הסיכון שההורים ייכנעו לבדידות או לדיכאון. שיחת טלפון אחת ביום יכולה לעשות הבדל גדול יותר ממה שנדמה לכם.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם