בתי דיור מוגן – למי זה מתאים?

בתי דיור מוגן – למי זה מתאים?

מה הוא בית דיור מוגן

דיור מוגן הוא לרוב קומפלקס של דירות המיועדות לאוכלוסייה מגיל 65 ומעלה. בתי דיור מוגן מספקים, מעבר לדירות עצמן, חבילות שלמות של חוויית מגורים הנותנות שקט לדיירים מצד אחד, והרבה עניין ותעסוקה מהצד השני.
כיום, כאשר תוחלת החיים ארוכה הרבה יותר, ושנות הפנסיה התארכו, יש צורך במילוי הזמן שנוצר בפעילות, בעיקר לאנשים עצמאיים ופעילים שרוצים להמשיך בשגרת חיים פעילה ומעניינת, אך עם השגחה ברקע.

כיצד משפיעים החיים בבית דיור מוגן על איכות החיים בגיל השלישי

אפשר להסתכל על כמה מרכיבים של איכות חיים, בעיקר בגיל השלישי, המושפעים ממעבר לדיור מוגן:
  1. בטחון אישי – אחד הדברים החשובים בגיל מבוגר הוא תחושת הביטחון האישי. בתי דיור מוגן מספקים מרחב מחיה גדול ומגונן, כולל שמירה 24 שעות ביממה. אין צורך לדאוג מפני פריצות לבית, תקיפה בדרך חזרה מהחוג ועוד.
  2. טיפול רפואי – בגיל מבוגר לחלק מהאנשים מתחילות לצוץ בעיות רפואיות המצריכות הגעה לרופא או למרפאת אחיות עבור בדיקות. בתי דיור מוגן מספקים השגחה רפואית ברמה גבוהה, כולל ציוד מתקדם וצוות רפואי מקצועי שיכול לתת טיפול במידת הצורך.
  3. פעילויות ותחומי עניין – עכשיו כשיש כל כך הרבה זמן פנוי, אפשר ללמוד דברים חדשים או לפתח תחביבים נוספים. בבתי דיור מוגן, קיימות תכניות פעילויות מגוונות ביותר המספקות עניין לכל אחד. לחצו כאן לקבלת לוח הפעילויות.
  4. חברה – בבית דיור מוגן תוכלו להכיר חברים חדשים במסגרות השונות (חוגים, טיולים ועוד). אף פעם לא תרגישו או תהיו לבד.
כל הקריטריונים האלו ועוד, מקבלים מענה חיובי כאשר אתם חיים בדיור מוגן, והתוצאה המתקבלת היא שמירה על איכות חיים גבוהה ושגרה פעילה.

האם דיור מוגן מתאים גם למבוגרים סיעודיים

בתי דיור מוגן גדולים מתפעלים בדרך כלל גם מחלקה סיעודית איכותית הנותנת מענה גם למבוגרים סיעודיים. התשתיות במחלקות סיעודיות שונות ומותאמות לצרכים המיוחדים של הדיירים. 
תוכלו למצוא במחלקה סיעודית מתקני פיזיותרפיה, השגחה רפואית 24 שעות, מיטות מיוחדות, חדרי רחצה מאובזרים ועוד.

איך מחליטים לאיזה בית דיור מוגן לעבור

גם כאן צריך לקחת בחשבון מספר דברים:
  • מיקום – האם חושב לכם לגור ליד הילדים והנכדים? האם חשוב לכם להיות במרכז העניינים או שאתם מעדיפים מקום שקט? 
  • מחיר ומסלולי תשלום – אתם חייבים לבצע סקר שוק ולראות מה אתם מקבלים בכל מקום עבור המחיר אותו אתם משלמים. מומלץ לברר לגבי מסלולי התשלום הקיימים בכל מקום – האם יש צורך בפיקדון? האם אתם צריכים למכור את ביתכם הקודם עבור המעבר לדיור מוגן?
  • המתקנים והפעילויות במקום – ודאו שיש לכם מספיק פעילויות שיעניינו אתכם, וכן מתקנים כגון בריכה ומתקני ספורט שונים.
  • ביקור במקום – הגיעו לבקר במקום ובקשו לראות את כל המקומות שמעניינים אתכם. אל תשבו רק בלובי עם קפה ועוגה – גשו לראות את הדירות המוצעות לכם, את המתקנים השונים ואת חדרי החוגים. בקשו לראות את תכנית הפעילויות ואף דברו עם דיירים ותיקים כדי לשמוע ממקור ראשון מה הם אומרים על המקום. 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם