בריכה ושחייה בגיל השלישי

בריכה ושחייה בגיל השלישי
אזרחים וותיקים מתמודדים עם הסיכון להיפגע ממחלות שונות שיכולות לנוע מבעיות עיכול פשוטות ועד לשבץ מוחי. הגיל גם הופך אנשים אלה לרגישים לנפילה או לפגיעה פיזית. עם הגיל, ההזדקנות של השרירים והעצמות בשילוב עם הירידה בכוח הגוף, גורמות לחוסר פעילות שבהמשך יוצרת מערכת חיסונית חלשה, וירידה בגמישות ובשיווי המשקל, שהוכרו כחלק מהגורמים החשובים לגוף ונפש בריאים.

דרך טובה להילחם בדאגות אלה של גיל הזהב, היא באמצעות תרגילים או פעילויות פיזיות שייטיבו עם בריאות הגוף והנפש.

תרגילים פשוטים שמתאימים לאנשים מבוגרים יקדמו בריאות טובה בשלב זה של החיים, יעזרו לשמור על איזון פיזי, נפשי ורגשי. עם זאת, חשוב לציין שהגיל הוא גורם מכריע ביכולת התגובה של הגוף, ואתם לא צריכים לנסות להגיע לרמה של אנשים סביבכם, אם זה לא מתאים לגוף שלכם.

שחייה בגיל השלישי

היתרון העיקרי של השחייה הוא שפעילות זו מקלה על המפרקים. השחייה תשמור עליכם צעירים, תפחית את המתיחות באברי הגוף, ותשמור על רמת הכושר שלכם.

האוסתיאופרוזיס נפוץ מאוד בקרב אנשים מבוגרים, ובכל זאת יש הרבה צעדים בהם ניתן לנקוט כדי להתגבר על סוגים שונים של דלקת פרקים. בנוסף לטיפול התרופתי שמאפשר מנוחה לפרקים, פעילות גופנית יומית כמו הליכה או שחייה, תשמור על הנעת המפרקים תוך הפחתת הכאב וחיזוק השרירים שמסביב למפרקים. אבל, לפני תחילתה של כל תוכנית אימונים חדשה, חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם.

שחייה של אנשים מבוגרים נחקרה על ידי אנשי מקצוע ונמצא כי יש לה יתרונות מדהימים לבריאותם. אחד המחקרים בדק שילוב של התעמלות אירובית במים, כלומר הליכה וריקוד במים, יחד עם אימוני כוח ממשיים בתוך המים. משתתפי המחקר הרימו משקולות בזמן שהיו בתוך המים.

התרגילים במים הגדילו בממוצע ב-27% את הכוח בארבעת השרירים הראשיים, ב-40% את מיתרי הברך, ובכ-10% את אזור פלג הגוף העליון. גידול זה בכוח מיוחס להתנגדות שנוצרת יותר בקלות בהתעמלות שמתבצעת בתוך מי הבריכה מאשר מחוצה לה.

התעמלות במים

חלופה נוספת לשחייה ולפעילות גופנית במים היא התעמלות אירובית במים. מרכזי בריאות וכושר רבים מציעים לאזרחים ותיקים שיעורים אירוביים במים.

בבית גיל פז, למשל הדיירים מוזמנים להשתתף בחוג להתעמלות במים, שמתקיים מספר פעמים בשבוע בבריכת השחייה שנמצאת במסגרת הבית.
חוגי התעמלות אלה משפרים את הגמישות ואת הסיבולת של הלב, כלי הדם והשרירים. השחייה וההתעמלות במים הן פעילויות ספורט שמעמיסות פחות על המפרקים והרצועות, ולכן יש בהן פחות סיכוי לפגיעה.
לפעמים, ההתעמלות במים מלווה גם במוסיקה, כאשר תנועות הזרועות, הרגליים והגוף נעשות בהתאם למוסיקה המושמעת, גם כיף וגם התעמלות.

לכל מי שסובל מבעיות בעצם, בשריר או במפרקים – החמימות, הציפה וההתנגדות של המים מאתגרים את הגוף תוך הקלת העומס על האזורים הבעייתיים. היתרונות של התעמלות במים כוללים ירידה בכאב, שיפור בתפקוד היומיומי, ושיפור איכות החיים.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם