בית הורים – במה להתחשב כשבוחרים בית?

בית הורים – במה להתחשב כשבוחרים בית?
רוב בני גיל הזהב היו מעדיפים להמשיך לחיות את חייהם בבית. אבל לפעמים עדיף שיעברו למסגרת מוגנת, בין אם בשל מגבלות פיזיות ונפשיות שמקשות עליהם להתנהל באופן עצמאי בחיי היומיום, ובין אם בשל הרצון להמשיך לחיות חיים חברתיים, תוססים ומלאי עניין במסגרת מוגנת, כפי שמציע הדיור המוגן.

אם אתם מחפשים בית מוגן להורים שלכם אתם חייבים לבחור אותו בזהירות. חשוב לבדוק את הצוות, את המוניטין של המקום ואת השירותים המוצעים. זכרו שבחירת בית אבות או דיור מוגן להורים האהובים יכולה להיות קשה מאד גם מבחינה רגשית.

אם הדבר אפשרי, התייעצו עם ההורים שלכם ובדקו מה הם מעדיפים. זכרו שמעבר למגורים במסגרת מוגנת היא צעד ענק ושיתופם בתהליך יאפשר להם להסתגל למעבר הפוטנציאלי ולתרום לתהליך קבלת ההחלטות. האפשרויות העומדות בפניכם הן רבות וכוללות חיים עצמאיים בדיור מוגן, טיפול סיעודי בבית אבות מתאים וכדומה.

כשאתם מחפשים בית הורים קחו בחשבון את מצבם הגופני והנפשי. עליכם להבין את הצרכים הייחודיים של ההורים שלכם ולקחת אותם בחשבון לפני שאתם מתחילים לחפש את הבית המתאים.
 

שיקולים רפואיים

בדרך כלל המצב הרפואי של ההורה ישפיע על המסגרת שמתאימה לו. אם ההורה עצמאי לחלוטין, דיור מוגן יכול להתאים לו, אם הוא תשוש נפש או סיעודי, צריך לחפש בית אבות סיעודי, או מחלקה סיעודית במסגרת של דיור מוגן – שנותנים מענה רפואי ונפשי למצבו במשך כל שעות היום. אם לרוע המזל ההורה נמצא במצב רפואי קשה שמחייב למשל דיאליזה או שימוש בזונדה, יש לבדוק מסגרת של בית אבות סיעודי מורכב.
 

שיקולים חברתיים

לא מעט מחקרים מלמדים שאנשים מבוגרים נוטים לסבול מדיכאון עקב המעבר מחיי עבודה ומשפחה תוססים לחיי יומיום שוממים ולפעמים גם מאד בודדים. שגרה שבה ההורים לא מצליחים למצוא שמחה ומשמעות לחייהם. הדיכאון הוא אחד האויבים המרים ביותר של האוכלוסייה המבוגרת והוא פוגע בהמשך לא רק בנפשו של האדם אלא גם בבריאותו הגופנית. לכן, גם אם ההורה עצמאי לחלוטין וכשיר לנהל את חייו לבד בביתו, כדאי לשקול מגורים במסגרת דיור מוגן.

בבית גיל פז, לדוגמה, הדיירים נהנים ממבחר של פעילויות חברתיות, תרבותיות וספורטיביות. כיוון שבאופן טבעי לכל דייר בבית יש העדפות שונות, תחומי עניין שונים ותחביבים שונים – בית גיל פז מציע מבחר של פעילויות שיכולות לתת מענה לצרכים של כל דייר ודייר. כמו: סדנת רישום וציור, פגישות על ספרות ושירה, חוג תנ”ך, סדנת תיאטרון, חוג מחשבים, האזנה מודרכת למוזיקה, וכמובן פעילויות ספורטיביות מגוונות החל משחיה בבריכה וכלה בהתעמלות על מזרונים.

מגורים בקרב קהילה של אנשים בני אותו גיל מאפשרת חיים חיוניים ומשמעותיים, פותחת פתח למציאת חברויות חדשות ומחלצת את המבוגרים מפני האפשרות ליפול לדיכאון עמוק, שבסופו של דבר עלול להוביל אף למוות.
 

שיקולים נוספים שכדאי לבחון:

  • מיקום בית ההורים (קרוב לסביבה המוכרת, קרוב לילדים וכדומה).
  • קירבת בית ההורים לתחבורה ציבורית ולמרכזי בילוי וקניות מחוץ לבית.
  • האווירה בבית ההורים כולל רמת הצוות, רמת השירות, רמת הניקיון והאחזקה, רמת האוכל, מגוון השירותים שהבית מציע וכדומה.
  • סביבת הבית, האם הוא מוקף בגינה מטופחת שיכולה לאפשר להורה סביבה ירוקה ופורחת?

לפני שאתם בוחרים בית הורים, מומלץ לבקר בכמה בתים ולראות את המקום במו עיניכם. אם הדבר אפשרי, עשו זאת בלוויית ההורים ותנו להם לקחת חלק פעיל בהחלטה על מקום המגורים שלהם.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם