בדיקות רפואיות מומלצות בגיל מבוגר

בדיקות רפואיות מומלצות בגיל מבוגר
עם התבגרות הגוף, חלים בו שינויים לעיתים משמעותיים ולעיתים משמעותיים פחות, ועלינו להקשיב לו יותר ולשים לב לשינויים אלו. השינויים יכולים להתבטא בכאבים, תופעות חיצוניות, תחושות פנימיות ועוד. מעבר להקשבה לגוף שלנו, ישנם דברים שאנו לא יכולים להרגיש ולכן מומלץ לבצע מספר בדיקות כעניין שיגרתי, כמובן בתיאום עם הרופא המטפל.
אילו בדיקות מומלצות לביצוע? כל כמה זמן מבצעים בדיקות? על כך במאמר הבא.

בדיקת דם תקופתית בגיל הזהב

בדיקה זו מתבצעת פעם בכמה חודשים ומקסימום עד שנה, כמובן בתלות במצב הפיזי ובגיל המטופל, ובהמלצת הרופא.
בבדיקה זו בעצם מבצעים מעקב על מרכיבי הדם השונים כיוון שאם אינם מאוזנים, הדבר יכול להעיד על תופעות פיזיות שכדאי לבדוק הלאה. מרכיבי הדם כוללים בין היתר: שומנים, כולסטרול, סוכר, ברזל, B12, סידן ועוד.
יש לשים לב שהאיזון הנדרש בגילאים מוקדמים יותר הוא שונה מהאיזון הנדרש בגיל מבוגר וזאת כי הגוף מתפקד באופן שונה, והצרכים שלו שונים.

בדיקת שתן בגיל השלישי

כמו בדיקת הדם, גם בדיקת השתן בודקת דברים שאיננו יכולים להרגיש. בבדיקה זו ניתן לראות את רמות החלבון בשתן, חומציות וכדומה, והתוצאות יכולות להעיד על מחלות כליות, סוכרת, צהבת עוד.
בדיקה זו מומלץ לבצע כל כמה חודשים – תלוי במצב המטופל ובהמלצת הרופא המטפל.

בדיקת עיניים וראייה בגיל מבוגר

אחד החושים שעלולים להיפגע עם התבגרות הגוף הוא חוש הראיה, והדבר משפיע באופן מיידי על איכות ואורח החיים. לדוגמה, אם אתם רגילים לקרוא את עיתון הבוקר מדי יום ופתאום אתם מרגישים טשטוש בקריאה, הדבר יפגע ברצונכם להמשיך לקרוא וליהנות מכך. דוגמה יותר קריטית היא טשטוש בראיה בזמן הליכה – אם בטעות לא תשימו לב למכשולים בדרך, הדבר יכול לגרום לנפילה.
כיום ישנם עזרים רבים בתחום הראיה – החל ממשקפיים ועדשות מגע, ועד זכוכיות מגדילות לשולחן ולטלוויזיה (עם תאורה נוספת או ללא תאורה).
בנוסף לבדיקת הראייה, יש גם לבדוק את העיניים עצמן מבחינת תופעות כגון גלאוקומה, קטרקט, גידולים שונים ודלקות.
את הבדיקות הללו מומלץ לבצע אצל רופא עיניים שכן הוא יכול לתת מענה והמלצות להמשך טיפול באם נדרש. שימו לב שביצוע בדיקת ראייה בחנויות המשקפיים נעשה לעיתים על ידי המוכרנים שאינם מוסמכים לבצע בדיקת ראייה. אם אתם רוצים לבצע בדיקת ראייה בלבד עבור הכנת משקפיים, וודאו שאופטומטריסט מוסמך עושה זאת. האופטומטריסט יכול גם לזהות סימנים לבעיות אחרות ולהפנות אתכם לבדיקה מעמיקה של רופא עיניים להמשך טיפול.
את הבדיקה מומלץ לבצע פעם בשנה החל מגיל 60.

בדיקת שמיעה בגיל הזהב

בדיקה זו, בדומה לבדיקת העיניים, קשורה גם היא לאחד החושים החשובים – חוש השמיעה. שמיעה לקויה יכולה לגרום לניתוק של המבוגר מסביבתו, לאי-שמיעה של סכנות מתקרבות (ברחוב ובכבישים, בבית) ועוד.
מבוגרים רבים מתעלמים מהסימנים של ירידה בשמיעה וזאת, לרוב, בגלל שיצטרכו להרכיב מכשיר שמיעה. אבל, רבים אינם מודעים לטכנולוגיות המתקדמות בתחום השמיעה ולמזעור המכשירים תוך העצמת האיכות שלהם. כיום ניתן למצוא מכשירים שכמעט לא נראים לעין וניתן לתכנת אותם לפי הסביבה בה נמצא המטופל (צפייה בטלוויזיה בבית, מקום הומה אדם, וכו'). כמו כן, ישנם מכשירים אותם ניתן לסנכרן עם הטלפונים הסלולריים החכמים דבר המאפשר למטופל לדבר בטלפון בנוחות.
את הבדיקה מומלץ לבצע כאשר מרגישים שיש ירידה באיכות השמיעה, או לאחר שהעירו לכם מספר פעמים על כך שלא שמעתם את הסביבה שלכם.

בדיקת צפיפות עצם תקופתית בגיל מבוגר

בבדיקה זו (בדיקת רנטגן) רואים את מצב צפיפות העצם ומחפשים סימנים לבריחת סידן. בריחת הסידן היא סימן למחלת בריחת הסידן - אוסטאופורוזיס, וכדאי לגלות ולאבחן את המחלה בשלב מוקדם על מנת לטפל בה ולמנוע את התדרדרות המצב.
בדיקה זו מומלץ לבצע כבר מגיל 50 פעם בשנתיים.

בדיקת לחץ דם בגיל השלישי

את לחץ הדם כדאי לבדוק אחת לחודש ולוודא שהוא תקין. יתר לחץ דם לרוב גורם למחלות אחרות ולסיבוכים.
"הרוצח השקט"  - זהו הכינוי שניתן ליתר לחץ דם כיוון שמדובר במחלה שאינה מורגשת על ידי החולה בה והיא איננה מכאיבה. אבל – היא גורמת נזק כבר לאיברים חיוניים כגון הכליות, המוח, הלב ועוד.
אבחון מוקדם של מצב וטיפול מתאים יכול למנוע הסתבכות והדרדרות המצב.

ישנן כמובן בדיקות נוספות שניתן לבצע באופן תקופתי כגון בדיקת פרופיל שומנים, בדיקת עור, בדיקת אק"ג, גילוי דם סמוי בצואה ועוד – הכל בהתאם להוראות הרופא ולמצבכם.
לפעמים ישנה היסטוריה משפחתית שבגללה יש לבצע בדיקות נוספות (כגון סרטן השד, סרטן השחלות, סוכרת וכדומה) ועל כך יש לספר לרופא המטפל את כל המידע שיש לכם על כך.
לסיכום נאמר, שלא מומלץ לדחות בדיקות בגיל המבוגר וכדאי להתייחס אליהן ברצינות. אם אתם גרים בקרבת קופת החולים שלכם או בבית דיור מוגן או בית אבות, הדבר יקל עליכם לבצע את הבדיקות הנדרשות.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם