אינטרנט לגיל השלישי

אינטרנט לגיל השלישי
השימושים שאנחנו עושים היום באופן שגרתי במחשב ובאינטרנט, היו נראים לנו לפני עשרים שנה דמיוניים לחלוטין. למשל, האם היינו יכולים לדמיין בשנת 1991 שנקנה בגדים על ידי גלישה במחשב? ומה באשר ליצירת קשר עם חברים ומשפחה ברחבי העולם באמצעות רשתות חברתיות? אלה הם רק חלק מהדברים שאנחנו עושים יום יום כאילו היו קיימים מאז ומעולם, אבל בעבר לא יכולנו אפילו להעלות אותם בדמיוננו.

בשנים הראשונות להתפתחות האינטרנט רכשו רוב האנשים את מיומנויות המחשב במקום עבודתם. מסיבה זו אחת הקבוצות האחרונות שאימצו את השימוש במחשב הייתה קבוצת האזרחים הוותיקים. פשוט, משום שכאשר המחשבים החלו להפוך לפופולאריים הם כבר היו קרובים לפרישה מעולם העבודה, ואולי גם חשבו שהם אינם זקוקים או לא רוצים ללמוד כיצד להשתמש בדבר החדש הזה שנקרא "אינטרנט”.

חיים מקוונים = חיים קלים

אינטרנט לגיל השלישי יכול לתרום רבות לאוכלוסיה זו. לפי המחקר קשישים יכולים להישאר עצמאיים לאורך זמן רב יותר, כשהם שומרים על קשר עם חברים או בני משפחה, והמחשב מאפשר להם לדלג בקלות על המרחק הגיאוגרפי ולשמור על קשר עם יקיריהם. קשר דרך המחשב מקל גם על בני המשפחה לבדוק שהכול בסדר אצל הקשיש. אך לא רק זאת.

המחשב גם מסייע למבוגרים לבצע חלק מהמשימות שלהם וחוסך להם כסף וזמן. למשל, עריכת קניות או תשלום חשבונות שונים דרך המחשב, היא דרך נהדרת לקשישים שמעדיפים לא לכתת רגליהם לצורך "סידורים”. מלבד ההקלה בחיי היומיום, אינטרנט לגיל השלישי פותח בפני הקשישים גם דרך לקשור קשרים עם אנשים חדשים. כלומר, התחברות לאינטרנט הוא דרך נהדרת לפגוש אנשים חדשים ולצ’וטט עם משתמשים ברחבי העולם.

לפי אחד המחקרים, אחוז המשתמשים באינטרנט מעל גיל 50 גדל בין השנים 2009 ו-2010 מ-22% ל-42%. חוקרים מציינים שהרשתות החברתיות התרחבו באופן דרמטי כשהצטרפו אליהן אנשים מגילאים שונים, אך המשתמשים המבוגרים הם קבוצה נלהבת במיוחד שאימצה בשמחה את אפשרויות הרשת החדשות. למבוגרים, יכולות הרשתות החברתיות להיות מועילות ומהנות כאחת, כמו ההזדמנות לשתף חברים ומשפחה בתמונות מזמנים עברו, שאותן לא ראו מזה שנים.

רבים מהמבוגרים כבר מנהלים את כל הנושאים הרפואיים שלהם באינטרנט. הם יכולים לדון בסימפטומים הרפואיים עם הרופא באמצעות הדוא”ל או לבדוק במחשב את תוצאות בדיקות המעבדה. גם הפורומים באינטרנט שעוסקים בנושאי בריאות הם פופולריים מאד בקרב המבוגרים, והיכולת לשתף במידע היא צורה נוספת של תמיכה וקשר עם אחרים שחווים את אותן בעיות בריאותיות.

ללמוד מחשבים

במשך הזמן הפכו יותר ויותר מבוגרים למיומני מחשב. אלה שמעוניינים להצטרף למעגל המשתמשים יכולים להיעזר בקהילה (רוב הקהילות מקצות משאבים להדרכת מבוגרים בתחום המחשב); להסתייע בהדרכה האתר של איגוד האינטרנט הישראלי הוא מלמד את רזי המחשב צעד אחר צעד; או להשתתף בחוג למחשבים בבית דיור מוגן, כפי שאנחנו בבית גיל פז מציעים לדיירינו.
 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם