איך לרכוש חברים חדשים בדיור מוגן?

איך לרכוש חברים חדשים בדיור מוגן?
חלק מהמבוגרים חושבים שמעבר לדיור מוגן מהווה סוג של עקירה מהסביבה החברתית המוכרת שלהם ופוחדים להיות מבודדים, כאשר למעשה החיים בדיור מוגן יכולים להוות פתיחת דף חדש בחייהם והזדמנות להרחיב את המעגלים החברתיים שלהם. דיור מוגן קיים כמעט בכל מקום כך שתוכלו לבחור בדיור מוגן באותה סביבה בה חייתם עד כה, כך שתוכלו לשמר גם את הקשרים החברתיים הקיימים שלכם.

בדידות בגיל מבוגר

עם ההזדקנות, לעיתים נוצרת בדידות כתוצאה של מצב רפואי ירוד אשר מקשה על יציאה מהבית, פרידה או שכול מבן/בת הזוג, יציאה לפנסיה לאדם שכל זמנו היה מושקע בעבודתו, התרחקות פיזית של המשפחה (מעבר לעיר אחרת או לחוץ לארץ) ועוד.
כיום קיימות אפשרויות שמירה על קשר רציף דרך האינטרנט בעזרת פייסבוק, סקייפ וכדומה, כך שתוכלו להיות גם בקשר ויזואלי עם החברים והמשפחה הרחוקים מבלי לצאת מהבית. אם בכל זאת אתם מרגישים וסובלים מבדידות, אתם צריכים להיות פרואקטיביים יותר ולקחת צעדים ליצירת קשרים חדשים על מנת להפיג את הבדידות. ככל שתרגישו יותר בודדים, כך תעשו יותר בודדים למעשה. עליכם לשבור את מעגל הבדידות ולהחליט על צעדים נכונים עבורכם לשינוי המצב.

איך מכירים חברים חדשים

הצעד הראשון לביצוע כדי להכיר אנשים חדשים, הוא להכיר בזאת שאתם רוצים וצריכים להכיר חברים חדשים. אין זאת אשמתכם שאתם בודדים, זהו פועל יוצא של השתלשלות החיים ואתם לא לבד עם תחושה זו.
הצעד השני הוא חשיבה והגדרה מהי החברות הרצויה עבורכם, האם אתם מחפשים אנשים אשר נהנים מאותן פעילויות, אנשים בעלי אמונות דומות לשלכם, אולי אנשים בעלי דעות שונות משלכם ושיאתגרו אתכם. חשבו היטב על המטרות שלכם כך שמראש תבחרו במסגרות הנכונות ולא תתאכזבו, דבר שישאיר אתכם עם תחושת בדידות עוד יותר חזקה.
הצעד השלישי הוא חיפוש בתוך המסגרת החברתית הקיימת שלכם - חידוש קשרים ישנים. היה לכם חבר יקר בצבא? חפשו אותו... תתפלאו לגלות שלעיתים קרובות פיתחתם תחומי עניין דומים בחייכם ותוכלו בקלות לקחת את החברות חזרה מהמקום בו היא הפסיקה.
הצעד הרביעי הוא חיפוש חברים חדשים:
כל עיר מציעה שפע של פעילויות, ספורט, תרבות ועוד, המכוונות לגיל הזהב, התעדכנו בפעילויות והתחילו להשתתף בהן, הדבר יתרום רבות להפגת תחושת הבדידות. תוכלו גם לבקר במרכזי גיל הזהב הקרובים למקום מגוריכם שם מתקיימות פעילויות שונות מאפשר יצירת קשר עם מבוגרים אחרים.
תנו לאינטרנט צ'אנס - העולם המקוון היום מציע אפשרויות רבות, אם יש לכם תחביב, ניתן להקים קבוצה או דף פייסבוק, סוג של מועדון חברים, ולהזמין לדף אנשים עמם אתם חולקים את התחביב, כאשר הם יוכלו גם הם לצרף את האנשים שהם מכירים ובכך להרחיב את המעגל. ניתן לאחר מכן לארגן פעילויות משותפת כך שהאנשים הרשומים בדף יוכלו להגיע ותוכלו להכיר אותם.
בגילכם, סביר שצברתם ידע בהמון נושאים, נסו לשתף/לתרום את הידע שלכם ברבים. צרו חוג, הציעו הרצאות ועוד. כל פעילות כזו תפגיש אתכם עם אנשים חדשים. לאחרונה אשה מבוגרת הקימה מיזם חדש בו היא מציעה את עזרתה כ"סבתא להשכרה". כך היא יצרה לעצמה פעילות אשר מפיגה את בדידותה תוך עשיית דבר שהיא לא רק אוהבת אך גם יוצר לה הכנסה נוספת. היו קריאטיביים ונצלו גם את הידע והיכולות שלכם, יש לכם הרבה מה לתרום ולהציע!

חיי חברה בדיור מוגן

קודם כל חשוב להבין כי דיור מוגן אינו בית אבות, למרות שהוא מציע גם את השירותים הרפואיים הדרושים. בדיור מוגן חיים בדירה פרטית שלכם ולא בחדר משותף או חדר פרטי. הדירה מאפשרת חיים עצמאיים לגמרי ובכך גם יתאפשר לכם לארח את המשפחה ואת החברים.
כשני שליש מהמבוגרים החיים בדיור מוגן בחרו בכזה באזור המגורים שלהם, כך שיכלו לשמור בקלות על הסביבה החברתית הקיימת שלהם (משפחה, חברים, רופאים, חנויות וכו'). כך תוכלו להמשיך לבקר עם החברים בבית הקפה האהוב שלכם, ללכת להצגות וסרטים וכו' בדיוק כפי שעשיתם לפני המעבר לדיור מוגן.

מסגרות חברתיות בדיור מוגן

בדיור מוגן תמצאו הרבה אנשים מבוגרים כמוכם החיים בקרבתכם, באותו הבניין, המשתתפים בפעילויות במקום יחד אתכם (חוגים למיניהם, יציאות לטיולים, פעילות גופנית, הרצאות ועוד), הדבר פותח הזדמנות נהדרת להכיר ולרכוש חברים חדשים ולהרחיב את המעגל החברתי שלכם.
למעשה, בניגוד למצב בו אתם חיים בדירתכם הישנה, שם באם רציתם לפגוש אנשים חדשים, הייתם צריכים לצאת מהבית - מהבניין, מאזור הנוחות שלכם, בדיור מוגן חיי החברה נמצאים מעבר לדלת דירתכם, נגישים בכל עת שתחפצו.



 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם