איך בוחרים דיור מוגן

איך בוחרים דיור מוגן
אם אתם מתלבטים באיזה דיור מוגן לבחור, להלן כמה נקודות שכדאי לכם לשקול לפני הבחירה הסופית:

  1. מיקום הדיור המוגן – אם הדבר אפשרי, בחרו בבית דיור מוגן שקרוב לילדים שלכם. כך הם יוכלו לקפוץ אליכם לביקור לעיתים קרובות. יש נחמה בידיעה שהילדים נמצאים במרחק קצר מכם, והדבר גם יקל על המעבר שלכם לדיור מוגן.
  2. הצוות המטפל – כדאי לבקר בבית הדיור המוגן במהלך המשמרות השונות כדי לפגוש את צוות הבית, ולוודא שמדובר באנשי מקצוע מנוסים שבאמת נהנים לטפל באנשים מבוגרים. בדקו גם את היחס שבין מספר המטפלים בכל משמרת לבין מספר דיירי הבית.
  3. ארוחות – בקרו בבית הדיור המוגן בזמן הארוחות. חשוב מאד שהאוכל יהיה מזין וטעים. אנשים, ככל שהם מזדקנים, אוכלים פחות. התיאבון הולך ופחות כאשר הפעילות של בלוטות הטעם מתדרדרת. לכן, המזון למבוגרים חייב להיות איכותי, רענן ומעורר תיאבון כך שהארוחה תספק לדיירי הבית תזונה הולמת.
    וודאו גם שהבית מציע תחליפי מזון לדיירים שמוגבלים מבחינת המזון שמותר להם לאכול.
  4. פעילויות – הפעילויות שמוצעות לדיירים אמורות לטפח את הגוף, את המחשבה ואת הנפש ולתרום ליצירתה של קהילה חיונית ותוססת. כדאי לבקש מההנהלה את לוח הפעילויות החודשי של הבית, ולבדוק אם הפעילויות מעניינות, מהנות ומגוונות.
    אצלנו בבית גיל פז מתפרסם בקביעות לוח פעילויות חודשי, שבו רשימת הפעילויות שיתקיימו מידי יום. לדוגמה: ביום ראשון בתחילת יוני 2012 – התקיימו בשעות הבוקר חוג להתעמלות, שתי סדנאות אומנות והתעמלות מזרנים. אחה”צ התקיים חוג תשבצי היגיון בספרייה, ובערב הרצאה של עוזי טאובר בנושא "שיר שחלמתי על פראג”.
    אמנם אחת הסיבות לכך שמבוגרים עוברים לדיור מוגן היא החשש לביטחונם האישי כשהם מתגוררים לבדם, אבל זאת לא הסיבה היחידה, ודיור מוגן אמור להיות לא רק מקום בטוח, אלא גם  מקום שמעניק לדיירים מסגרת חברתית-קהילתית.
  5. שירותים – בכוחם של השירותים שמעניק הדיור המוגן להוסיף רבות לאיכות החיים. בנושא זה יכול להיות הבדל בין בתי הדיור המוגן השונים. שאלו את נציג ההנהלה מה עושה את המקום שלהם למיוחד מאחרים.
  6. ניקיון – האם יחידות הדיור והאזורים הציבוריים מסודרים ונקיים? האם הדיירים נראים מטופחים ומסודרים?
  7. תחבורה ציבורית – מומלץ לבחור בבית דיור מוגן באזור שממוקם בקרבת תחבורה ציבורית נוחה.
  8. עלויות – בדקו היטב את כל נושא הסכם הכניסה לדיור מוגן, ואילו שירותים בדיוק כלולים בתשלום ואילו לא.
  9. מחלקה סיעודית – חשוב לבדוק אם בבית הדיור המוגן יש גם מחלקה סיעודית, כך שאם חס וחלילה יורע מצב הדייר, לא יהיה צורך להעבירו למקום חדש. אצלנו בבית גיל פז יש מחלקה סיעודית ברישיון משרד הבריאות, שבה מתגוררים אותם הדיירים שחלה התדרדרות במצבם הבריאותי והם זקוקים לתמיכה ואף לסיעוד.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם