אודות איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל

אודות איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל
איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל (א.ב.א) הוא עמותה שמייצגת יותר ממאתיים בתי אבות ובתי דיור מוגן ציבורי הן מלכ”רים והן פרטיים. מנהלי הבתים החברים באיגוד א.ב.א חתמו על אמנת שירות לפיה הם מתחייבים להעניק שירות ברמה איכותית לדייריהם. אמנת השירות מבטיחה לדיירי בתי אבות ודיור מוגן שירות אמין ומקצועי על ידי אנשי מקצוע בתחומים שקשורים לצרכי בני גיל הזהב. האמנה מבטיחה גם שמירה על פרטיות הדייר וכבודו ועל התנהלות שקופה מול בני משפחתו של הדייר.

איגוד א.ב.א הוקם בשנת 1978 באסיפה כללית שאליה הגיעו כארבעים נציגי בתי אבות מתוך כשבעים שהוזמנו אליה. להלן חלק מהמאפיינים והסגולות של איגוד א.ב.א:
  • היעוד העיקרי של האיגוד הוא הגנה, לא על עצמו, אלא על הלקוחות שלו. כלומר הגנה על הדיירים של בתי האבות והדיור המוגן, ושיפור איכות חייהם.
  • יחסי החברות באיגוד מאופיינים בחברות טובה וביישור הדורים גם כאשר מתעוררים חילוקי דעות.
  • רוב הדיונים בוועד המנהל של האיגוד מסתיימים בהחלטה פה אחד, כך שכמעט ואין צורך בהצבעות.
  • הפעילות באיגוד של כל חברי ההנהלה והוועד היא בהתנדבות.
  • כיוון שחברי האיגוד מפוזרים בכל רחבי הארץ, וכדי שכל חבר יוכל להשתתף בהצבעה, נקט האיגוד בשיטת בחירות על ידי הדואר. בחיבור תקנון הבחירות ובניסוחו הושקעו עבודה ומחשבה רבה.

אתר האינטרנט של איגוד א.ב.א מספק לחברי האיגוד, בין היתר, מידע שוטף, כמו אפשרות לקרוא את פרוטוקול הישיבה שהתקיימה באוגוסט 2012; מחירונים של סולר להסקה ומחירי מוצרי בשר, עוף ודגים; משוב של מנהלי האיגוד על ביקורת שערך משרד הרווחה; מידע על מכרז לשירותי אשפוז סיעודיים ועוד.

האתר מאפשר לחפש בתי אבות ודיור מוגן פרטיים או ציבוריים לפי מצבו התפקודי של הקשיש, כלומר אם הוא עצמאי, סיעודי, תשוש וכן הלאה. ניתן להירשם לאתר האיגוד, להוריד טפסים ולקרוא על הנהלים והשירותים שמקבלים חברי א.ב.א. האתר מאפשר גם קבלת תשובות לשאלות שמעסיקות את אוכלוסיית הקשישים שמתעניינת בדיור מוגן, בבית אבות או בדיור סיעודי או שמבקשים לברר מהי הדרך שבה ניתן להצטרף להסדרי רכש של א.ב.א מול הספקים השונים.

יו”ר איגוד א.ב.א מציין שמערכות הדיור המוגן ובתי האבות שמופעלים בארץ נחשבים לטובים בעולם והם תורמים באופן משמעותי לאיכות חיים גבוהה ולרמת שירות מעולה לאוכלוסיית המבוגרים בישראל. במסגרות אלה פועלים אנשי מקצוע בעבודה נפשית ופיזית לא קלה, במסירות ובתחושה של שליחות ושל עבודת קודש.

הנהלת האיגוד אינה מסתפקת בהישגיה עד כה ומתכננת להמשיך לפעול בנושאים נוספים כגון: הבטחת ביטחון הדיירים והענף באמצעות חקיקת חוק שיבטיח את הפיקדונות בדיור המוגן; חקיקת חוק שנוגע לאשפוז הסיעודי שיתקן את העיוות שיצר המכרז לאשפוז גריאטרי ויקבע שוועדה ציבורית היא זו שתקבע את גובה הסכום שמגיע לאדם שנזקק לאשפוז סיעודי; פעולה לשינוי מערכת המיסוי של הדיור המוגן שפוגעת היום גם בבתי הדיור המוגן ובתי האבות וגם בדיירים.

אנשי א.ב.א מציינים שבמסגרת עבודתם המאומצת לשכנוע חברי כנסת ושרים בחשיבות המטרות שלמענן פועל האיגוד, הם מבחינים שהיום, לאחר שנים רבות שבו נענו באטימות, יש סוף סוף אוזן קשבת לטענות איגוד א.ב.א בכנסת ובממשלה.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם